Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS uppgradering av flottan. Hur är det tänkt?

Tråden startades av Svenne

Om man läser sas pressmeddelande från april 2011 om harmonisering av flottan står det följande.

SAS har idag totalt 87 kort- och medeldistansflygplan på baserna i Oslo och Stockholm: 67 Boeing 737NG, 11 Boeing 737 Classic och 9 MD80.

När uppgraderingen är klar kommer det vara totalt 88 737NG flygplan på ARN och OSL. Inget konstigt så här långt.

När det gäller Köpenhamn står det.
SAS opererar idag 29 kort- och medeldistans jetflygplan i Köpenhamn: 12 Airbus A320 och 17 MD80.

Nu ersätts 17st MD80 (enligt Wikipedia) av 13st leasade A320 under några år till det kommer 30st nya A320neo

Någon som vet hur SAS tänkt när det finns 4 färre flygplan baserade på CPH under denna period? Färre linjer? Inhyrd trafik? Någon annan lösning?

När sedan de totalt 30st neo är levererade ska SAS utöka flottan? Göra sig av med äldre A319, A321? Ersätta Blue1 B171?

Publicerad den 2013-07-21 10:18
Skriv ett svar
Antal svar: 3

svar

Sim
2013-07-21 19:52

Jag tror att DAT ska flyga vissa flygningar. Jag tror även att inhyrda Saab plan på Arlanda och Kastrup ska ersätta. Det kan vara så att de använder Blue1s 717 på Inrikes i Sverige för att frigöra 737or till CPH. Jag vet inte, bara tror…

SK
2013-07-21 17:13

Vissa linjer kommer att flygas med SAS Sveriges överkapacitet.

S
2013-07-21 10:22

SAS ska göra sig av med A319 och A321 när A320neo kommer.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500