Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

DY i problem

Tråden startades av Waffle

Jag tror DY får problem nu när man har longhaul-flighter där stolar gapar tomma. Vad tror ni?

Publicerad den 2013-07-28 16:09
Skriv ett svar
Antal svar: 32

svar

@pf
2013-08-06 15:08

pf bevisar gång på gång att han arbetar för DY’s propaganda-avdelning.

Yo
2013-08-06 14:48

Ja du pf , duktig på att kasta skit är du , roligt för dig att du har lärt dig ett nytt begrepp , att tala om vem som är operating och egentligen säljer till det priset hade ju inte fyllt samma syfte.

pf
2013-08-06 12:42

Det finnes noe som heter code-share Yo, v.g. lære deg det begrepet så kliver du opp en divisjon.

Yo
2013-08-06 10:59

Svaret är noll PF , SAS flyger inte den 21nov , lite onykter eller förvirrad idag också PF ? Eller vänta …du har väl inte vaknat ännu ?

NotDY
2013-08-06 07:45

Har eldfågeln börjat flyga på ARN?

Sv Pf
2013-08-05 18:05

Vem vill åka via Dubai? Man kan ju lika gärna ta bilen.

pf
2013-08-05 17:41

Ut ARN-BKK 21NOV hjem 01DEC, sjekket i dag;

EK 4.159 og SAS 8.469 (SEK). Gadd vite hvor mange som har booket SAS på disse flygingene til den pris.

Overså vår venn EK når han bookade, eller måste han flyga 787 med Kattar

@Råger
2013-08-05 13:15

Eller så är de så pass fulla att flighten bär sig och de sista platserna säljs dyrare?? Alls stolar ombord har inte samma pris. Ett litet tips bara.. 😉

råger
2013-08-05 11:24

Bokade ARN-BKK förraveckan
Ut 21 Nov Hem 1 Dec
med Qatar 4.700 kr
Norwegian skulle ha 6100:- med bagage och mat.
Thai 7500:-

Norwegian kommer aldrig fylla sin flight under lowseason med dom priserna.

pf
2013-08-04 19:04

Norwegian long-haul bolag har nå søkt om separat AOC fra irland.

Hvorfor leaser flybolag plan og ikke kjøper de? Med de teoriene som enkelte kommer med her skulle en tro at det var det samme, det er det inte.

Foreslår at dere fråger noen i SAS-bolaget deres etter at dere har drukket noen kaffekopper i morgen denne fråga/spørsmål-SAS måste jo lease flere og flere plan second-hand.

F undersam
2013-08-04 18:32

Trams att tro DY skulle konkursa pga långlinjesatsningen.
DY är snabbfotade och har tidigare visat sig inte tveka på att lägga ner olönsamma linjer. Vare sig vi gillar det eller ej så gör man allt man kan för att finna lösningar som ger låga personalkostnader. Hela långlinjesatsningen ligger i ett separat bolag, skilt från europaverksamheten. Många som reser ser dessutom inte till totalkostnaden på sin resa, när du väl är ombord så finns det bara en försäljare av filtar, drycker, snacks mm mm.
För min del önskar jag dom lycka till, kommer inte själv att flyga med dom på longhaul men ser med glädje att man pressar priserna så att även nätverksbolagen tvingas hänga på.

@pf
2013-08-04 16:51

Sv Waffle, du får ursäkta pf då han inte är i denna bransch (men skulle hellre inget annat)

Sv Pf
2013-08-04 15:41

Menar du att leasingbolaget ej tar ut så de får kostnadstäckning?

Alla leasingbolag jag har jobbat mot har alltid tagit ut sin kostnad samt ett risktillägg för att klara sig om något går galet.

Ett dyrare leasingobjekt ger en dyrare leasingkostnad.

Dessutom betalar ej leasingbolaget extra kostnader i samband med att en flygning blir inställd. B787 har fortfarande många små problem. Men det blir dyrt då man måste ta hand om passagerarna på något sätt.

pf
2013-08-04 13:36

Sv Waffle, det er leasingselskap, og inte Norwegian som eier 787-maskinene. Det er nok ikke Norwegian som trekker med seg høye kapital-kostnader.

(Forsøk en annen vinkel for å skrive eller konstruere dritt mot Norwegian !)

Sv Waffle
2013-08-04 13:16

Ja, Norwegian kommer nu in i fas 2 när de skall börja nyttja B787 det kommer att förvärra situationen betydligt. B787 har höga kapitalkostnader och dessutom har B787 haft och har många problem.
Dessa kommer att kosta en hel del för Norwegian.

Kjos svettas han ser sina pengar flyga sin kos.

Sv Waffle
2013-07-30 14:02

Det är tur om inte så många stolar är sålda när DY börjar med B787.

Det blir färre att ta hand om när Dreamliner turen blir inställd pga. problem med ditt och datt!

Daniel
2013-07-30 13:06

Jag tror bara det är en tidsfråga innan stolarna är fyllda, behovet har inte skapas än.

pf
2013-07-29 17:47

Skumt, hovedgrunnen til at det er dyrere fra LGW enn fra LLA, er at Britiske myndigheter pålegger en Air Passenger Duty på GBP 26. Dette er penger som går rett inn i statskassen der borte.

(Jeg lurer på hvordan Ryanair klarer å komme seg utenom?)

Fast
2013-07-29 17:26

Som sagt DY is sinking.

@SV PF
2013-07-29 15:57

Det Norwegian gör är att de är deras flygning, med deras flightnummer, men det utförs av ett annat flygbolag med deras plan.
Många flygbolag gör så.
Tex. SAS gör så mellan Stockholm-Vasa. Det är SAS:s flightnummer, men det utförs av Braathens Regional.
Samma sak mellan Stockholm-Helsingfors, SAS:s flightnummer men Blue1:ns flygplan.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500