DY yield föll 11%
De ökade antal passagerare ordentligt men yielden föll också kraftigt, inte bra. Ja vi får se vad detta innebär i det långa loppet.
svar
Men de har väl fortfarande rätt bra yield för plats 0A och 0F?
Sorry, fel i siste innlegg-jeg jobber ikke innen flyg skal det stå.
H.A. viser med sitt siste innlegg nok en gang at han ikke har selvstendige argumenter, og jeg gjentar-han vil kun slenge dritt.
Hva f..n har min far å gjøre med dette, han arbeidet lykkelig i SAS 1945-1997(var det vel), ble pensjonær, han gikk bort i år 2001. SLUTT NÅ MED DET ! Mer slit personhets, JA FOR DET ER DET, OG BARE DET DU DRIVER-OG JEG TROR AT EN SOM UTTALER AT HAN ER PILOT IKKE GJØR SLIK….Om inte må jeg be http://www.flygtorget.se om hjelp mot deg.
Jeg har arbeidet i Norske LV i lang tid, sluttet av egen frie vilje. Det eneste jeg har gjort for Norwegian er en del beregninger i oppstarten. Dette innenfor det som min jobb tillots uten å miste habilitet.
Som sagt før, jeg jonner ikke innen fly-men av og til innnen administrasjon på Høgskole her i Norge.
Pf är bitter på SAS, förmodligen för att han inte platsar där, samt att hans fars arbetsplats Koksa (SAS Tech)har blivit nedlagd.
@pf skaffa dig ett liv
Varför måste pf hela tiden börja prata om SAS i trådar om Norwegian, håll dig till ämnet.
H.A, du har ikke i et tilfelle kommet med noen saklige argumenter ovenfor mine-du kort og godt bare slenger skit.
Jeg tror ikke du er pilot, men bare en wanna-be, som sitter hjemme med din simulator. Jeg tror nemlig ikke en som svarer på en sak om Blue 1 og SAS med et en-stavelses ord er annen enn en pojk.
Skulle ikke SAS være interressert i det økonomiske f.t. gode norske markedet, be my guest, jeg er veldig sikker på at andre snabbt vil da være inne.
V.g. kom opp med noe relevant, og fråga deg selv hvem av oss som trenger et liv. Så får det være opp til andre inteligente lesere her på forumet å vurdere hvem av oss som har rett. Du og jeg skal selvfølgelig hevde meninger om luftfart, jeg kan bare ikke finne dine.
@pf
Du verkar bitter, överflödig på SAS????
Jag utger mig inte för att var “flygexpert” vilket du tror att du är. Ang. SAS personalpolitik hoppas jag att den interna landskampen som du förespråkar inte existerr och att SAS ledning leder företaget på ekonomiska sunda principer, dvs har nödvändig administration där det är mest ekonomiskt försvarbart och då faller nog Norge bort..
Skaffa dig ett liv!!!!!!
H,A., jeg så snabbt igjennom SAS siste årsredovisning. I fjor kom 38 % av SAS revenue fra Norge, 22 % fra vår arbeidskraftsreserve i øst og bare 12 % fra DK.
Resten fra utenom Norden.
Tar vi 38/62 får vi av omsetningen i SAS-landene 61,3 prosent i Norge ! Likevel skal vi her sitte igen med bare 31 % av SAS personalstyrke(ned fra 38%), mens provinsen i øst skal ha oppgang til 38 % av personalet med 35,5 av den nordiske omsetning?
Finner du og andre det rett?
Med et unntag, gisse hvem, er inte piloter spesielt gode som eiere av flygbolag.
Jeg har aldri hatt ambisjon om å bli pilot, min helse er alt dårlig)-men det er tydeligvis enkelte som tror at man kan føre et fly, så kan man alt om luftfart(nogon du kjenner H.A?)
Det er nok ikke riktig at Norwegian flyr med ett øres skilnad på RASK og CASK.
CASK i 3.kv (juli) 2012 var 41 øre.
I 2.kv i år fallt CASK fra 46 øre til 42 øre. Den samme reduksjon i CASK vil vi også se i 3.kv 2013. I fjor var den 41 øre og i år vil den da bli 37 øre eller lavere.
RASK i juli i år var 45 øre. Skilnaden på RASK og CASK blir a 8 øre, ikke 1 øre.
I tillegg kommer inntekter på bagasje, setereservasjon, mat salg etc. som er omtrent NOK 90 per passasjer. 90 x 2.2 mill blir 200 mill NOK ekstra på bunnlinjen. Det blir nok en bra økonomisk
sommer for Norwegian i år også.
Jeg tror at 25 år tidligere i statlig luftfartsorgan i Norge, og bl.a. en M.Sc. i Transport Planning and Management, fordypning fra ledende engelsk universitet på transport(Cranfield) skulle gi litt grei på luftfart.
Hva har du H.A., 2 år med sår rygg på SAS Bagasje på ARN?
Mvh
pf, f.t. førtidspensjonær
@pf
Skaffa dig ett liv, bara för att din gamla far var anställd av SAS på Koksa gör dig inte till en flyg expert.
siste insender, v.g. søk psyktiatrisk hjelp-for det er for sent !
Tvivlar på att pf vet vad emission betyder.
SAS er under gransking hos EU for dette-spennende å se avgjørelsen som vil foreligge i løpet av høsten.
Det är tillåtet och helt normalt för ett bolag att göra nyemission. Det har Norwegian, Finnair och SAS gjort. Normalt deltar alla ägare på lika villkor, precis som i SAS nyemission. Att påstå att SAS fick pengar som “subsidier”, är lika korkat som att påstå att Norwegian blev “subsidierat”. Det är inte tillåtet för stater att subsidiera flygbolag och det har inte skett. Läs här om Norwegians nyemission:
På vilket sätt är politiker sämre än andra människor att driva företag?
Vilka politiker sitter i ledningen för Norwegian!
Är ni helt säkra på att det inte finns någon i Norwegian som inte har ett politiskt uppdrag eller har haft?
Politikere driver flygbolaget på den måte at de(politikerne) gir penger for videre drift (SAS).
@pf, om Norwegian flyger med ETT öres skillnad på RASK och CASK, dvs tjänar i snitt ETT öre per passagerarkilometer, borde med din logik Norwegian stänga rätt så många linjer. Vad är meningen med att flyga passagerare utan lönsamhet?
Det är jätteroligt att ett norskt flygbolag flyger fler och fler passagerare, tycker norrmännen. “Huvudkontor till Norge”, “Svenska direktörslöner” mm det osar mindervärderskomplex. Nu är Norwegian inte längre norskt, med Irlandsregistrerade flygmaskiner, Malaga och Bangkokbaserade besättningar osv. Eller är det Norge som erövrar världen nu kanske?
Den norska nationalismen tar sig ibland väldigt märkliga uttryck.
@ pf
Ja, det är ju precis vad SAS behöver, flytta huvudkontoret till Norge med allt vad det innebär av kostnader samt personalproblem och så får man fortsätta betala för ett Frösundavik som mer eller mindre blir helt tomt.