Blue1 och Sverige
Är det nu så att i den närmaste framtiden SAS flyger själv sina lång linjer och låter Blue1 flyga mer och mer inrikes och Europa-linjer från Sverige?Och även från Norge och Danmark?
svar
Yo, en annen ting-er det skremmede for deg å se at SAS også må inn i den verden politikere godkjenner at det kan drives europeisk luftfart i, gjennom bemanningsforetak.
Og, til dere på det blå laget som kritiserer Norwegians utflagging av Long haul. Vil dere se i hvilket land SAS sitt forsikringsbolag? Sist gang jeg leste en årsredovisning var det (i en bankboks?) på en av Kanaløerna-mycket seriøst !
Yo, er det min norska eller innlegg som dette som senker Flygtorget?
Du är välkommen att söka pf , HEL bas med finska villkor , inget hokus pokus a la baltiskt bemanningsbolag som ett visst norskt bolag praktiserar.
Där är ett litet dilemma! Blueone består av finska piloter o värdinnor! SAS lär inte betala hotell o resor för dom i all evighet så frågan är hur länge de stannar! Dessutom håller SAS på att överge strategin att äga många olika flygbolag utan de hyr in kapaciteten istället, mer flexibelt! Finns inget syfte att SAS i längden behåller B1. Dock gör ryktena gällande att Jettime fullständigt räknat bort sig på den begynnande ATR operationen så vi får väl se om SAS kommer stå utan operatör ett tag…
MD-80 piloter, nå som SAS avhender typen, går de til 717?
Nu har ju Blue 1 äntligen en enhetlig flotta, men vad är den långsiktiga planen? Totalintegrering med SAS, eller fortsätta som “självständig enhet”?
Vad då fasa ut och udda flygplan? Det är ju SAS som äger bolaget.Det är SAS som bestämmer vilka linger Blue1 flyger och bolagets flygplanstyp.
Tack vare att Blue1 sätts in på inrikes Sverige, kan SAS B737-800 flyga medelhavet. Plus 15% RPK med ökande yield i juni. Bättre än väntat enligt analytiker! Förra sommaren var SAS bästa genom tiderna. Denna blir ännu bättre.
Blue One är en vansinnig satsning med ett udda flygplan, borde vara dags att fasa ut dom!!
NEJ!!!!!!