Ja då var det augusti (och inga nya ARN-linjer)
I början av sommaren var det någon här som påstod att NH och PK skulle annonsera linjer till Arlanda under augusti månad.
Tråkigt om det var någon som bara lurades. Det vore skönt om vi slapp oseriösa inlägg på ett öppet forum som detta. Öppna forum är ju en stor fördel och något vi borde värna.
Det kan också varit någon som hört ett mindre substantiellt rykte, som kanske vid den aktuella tidpunkten föreföll mer troligt.
Hur som helst (även om augusti inte är slut) så är det inga nya “overseas”-kärror på väg till ARN.
SQ stannar vid fem frekvenser till CPH nästa år (källa check-in.dk). En indikator på att de inte också kommer öppna ARN. Inte på ett par år i alla fall.
PK var enligt mitt förmenande helt osannolika. De kämpar med CPH, har lagt ner AMS, FRA, GLA m.fl.
NH – det mest sannolika av dessa önskedrömmar. Kanske, vem vet.
CA till Shanghai. Svårt att köra daglig rotation med en kärra. Blir precis t.o.r. inom en 24 h cykel, men nästan utan marginaler. Ligger en dylik linje i fatet, även om man inte skulle starta med dagliga flyg till att börja med.
svar
När både A350 och B787 blir vanligare, kommer det att ske en explosion av nya LH:s. De är så oerhörd mycket mer effektivare än dagens flygplanstyper att det kommer att löna sig att även flyga till perifera flygplatser som ARN, CPH och OSL.
Maj-Britt, vakna… det kommer inget nytt long haul till Stockholm. ARN är en håla som inte finns utsatt på någon världskarta. Hade det varit lönsamt flyga hit så hade flygbolagen stått på kö.
SK ARN-BLL/AAL nye
Att DY annonserade och började släppa biljetter till FLL skedde långt innan den där tråden som Maj-Britt sa om.
Det var alltså bestämt långt innan. Och om jag inte minns fel så stod det om den nyheten här på Flygtorget någon gång runt Mars.
Bara att inse att Öresundsregionen är
Skandinaviens huvudstad
DY till FLL då?