Massor av plan på Flightradar24
Är det någon som vet varför man nu ser massor av Saab340, ATR, F50?
I går fanns de inte där.
svar
Men hur dj*vla svårt är det att läsa innantill?!?!
http://www.flightradar24.com/how-it-works
4 ADS-B receivers or more, covering the same area, are needed to make MLAT work. That means that MLAT coverage can only be achieved above about 15000-20000 feet depending on distance to receivers.
Ofta försvinner just dessa plan från FR24 ganska precis när de kommer in i Stockholm TMA av någon anledning.
Varför inte läsa innantill på sajten
http://www.flightradar24.com/how-it-works
In some regions with good ADS-B coverage we also calculate positions of aircraft with the help of MLAT (Multilateration), by using a method known as Time Difference of Arrival (TDOA). That makes it possible to view most aircraft, even thoses without an ADS-B transponder.
In regions with FAA or MLAT coverage most of the air traffic is visible independent of aircraft type.
Såg en ny ATP som flög från UK till Arlanda. SE-MEX var registreringen så jag tror Nextjet har fått en ny maskin.
Kan någon förklara på svenska?
Läs om T-MLAT
Alla bolag samtidigt? Jo men troligt..
Dom har uppgraderat till ADS-B transponder.