Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Massor av plan på Flightradar24

Tråden startades av Knasen

Är det någon som vet varför man nu ser massor av Saab340, ATR, F50?
I går fanns de inte där.

Publicerad den 2013-08-23 19:36
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

Jesus
2013-08-25 22:27

Men hur dj*vla svårt är det att läsa innantill?!?!
http://www.flightradar24.com/how-it-works

4 ADS-B receivers or more, covering the same area, are needed to make MLAT work. That means that MLAT coverage can only be achieved above about 15000-20000 feet depending on distance to receivers.

TM
2013-08-25 21:36

Ofta försvinner just dessa plan från FR24 ganska precis när de kommer in i Stockholm TMA av någon anledning.

Jesus
2013-08-23 23:49

Varför inte läsa innantill på sajten
http://www.flightradar24.com/how-it-works

In some regions with good ADS-B coverage we also calculate positions of aircraft with the help of MLAT (Multilateration), by using a method known as Time Difference of Arrival (TDOA). That makes it possible to view most aircraft, even thoses without an ADS-B transponder.

In regions with FAA or MLAT coverage most of the air traffic is visible independent of aircraft type.

ATP
2013-08-23 22:33

Såg en ny ATP som flög från UK till Arlanda. SE-MEX var registreringen så jag tror Nextjet har fått en ny maskin.

eller!
2013-08-23 20:28
Änglish
2013-08-23 20:27

Kan någon förklara på svenska?

MLAT
2013-08-23 20:18

Läs om T-MLAT

ADSB
2013-08-23 20:04

Alla bolag samtidigt? Jo men troligt..

Bimmy Keck
2013-08-23 19:55

Dom har uppgraderat till ADS-B transponder.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500