Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norwegian Dreamliner piloter

Tråden startades av Jocke Abrahamsson

Hej,

Varför flygs inte Norwegians Dreamliner av piloter anställda i Norwegian?

Publicerad den 2013-09-06 14:16
Skriv ett svar
Antal svar: 18

svar

WF
2013-09-08 09:57

Jobbar på WF, INTE på SAS!!

@Statisik
2013-09-08 09:46

Tyckte du sa Nordens största bolag, inte koncern. Hur ska du ha det nu?

Statestik
2013-09-08 09:25

Alla Bolag i en koncern (ex. SAS) som flyger på ett Nordiskt AOC räknas med.

@ Statistik
2013-09-08 00:17

Ska WF,KF och JT statiskt räknas med till SAS och därmed till Nordens största bolag, då alla flyger åt SK med Nordisk AOC? Ska man ta hänsyn till vilken målning kärran har eller en bekymra sig om vilken logga piloterna har på sitt lönespec eller ska vi bara anta att allt är SAS och slänga in ordet statistik med i mening för att få lite mer trovärdighet? Hur vill du ha det statistiskt?

Statestik
2013-09-07 23:15

“Ps! Ej använder man INTE längre i det Svenska skrivspråket. Ds!”

Det gör det visst, du har just sett det användas!

Användning: Ger en något formellare ton än inte. Har blivit vanligare i chattspråk för att det är mycket kortare att skriva än inte. På skyltar och dylikt används ej oftare än inte.
Etymologi: Av fornsvenska eigh, æi, av fornnordiska eigi (”inte, ej”). Av ei-, e- (”alltid”) och det nekade suffixet -gi (jämför aldrig). Ursprungligen *ne-ei-gi (”icke i någon tid”) med bortfall av negationen så att ej ensamt representerar den nekande betydelsen, jämför nej.

Statestik
2013-09-07 23:11

Det är ok med leasade flygplan som flygs på ett Nordiskt AOC.

Men flyger man på ett Irländskt AOC så är det en annan sak.

statestik
2013-09-07 23:08

De flyger på ett Irländskt AOC. Flygningarna utförs således ej av ett Nordiskt tillstånd.

De kan ej flyga med Asiatisk besättning på ett Norskt AOC.

För att räknas som Nordiskt Flygbolag måste de flyga på ett Nordiskt AOC. Det förstår de flesta!

Till statestik
2013-09-07 22:29

Du är väldigt dåligt informerad.
Flygen är registrerade på Irland av ett dottersällskap. Därefter hyr Norwegian in dessa maskiner.
Så du menar att alla leasade flyg i världen, inte skulle räknas till det bolag de flyger för? Nä nu får du allt tänka om… I så fall fick visst SAS plötsligt en mindre flotta.
Ps! Ej använder man INTE längre i det Svenska skrivspråket. Ds!

NAS
2013-09-07 21:57

Det behövs inte, blir stort ändå med bara 73or. Ska SAS räkna med WF, KF och JT eller bara SAS målade kärror med SAS piloter som ett Nordiskt bolag?

Statestik
2013-09-07 17:40

Men statistiskt sett kommer ej LH att räknas med om Norwegian försöker ta titeln som största Nordiska flygbolag.
LH är inte ett Nordiskt flygbolag, Irlänskt AOC.

Pax
2013-09-07 06:32

Tror de flesta pax skiter i det också, bara tomtar här på lastartorget som har en åsikt!

Sv DY
2013-09-06 23:48

De flesta passagerare har nog ingen vetskap om att LH är ett eget bolag med bekvämlighetsfall!

DY
2013-09-06 21:46

Kärran är leasad och flygs med Irländskt AOC. Ett dotterbolag till NAS. Är väl knappars nya nyheter???

IAA
2013-09-06 18:48

Owner: EI-LNB WILMINGTON TRUST SP SERVICES (DUBLIN) LIMITED

Main Base: NORWEGIAN AIR

Allt enligt: Irish Aviation Authority

@Michael O Leray
2013-09-06 18:31

Inte om du ser till registreringen på flygplanet…

Michael O Leray
2013-09-06 16:59

Irländskt bolag? Nej, det står ju mycket tydligt på flygplanet att det är norskt.

k
2013-09-06 16:04

Dom är för dyra och har för mycket rättighter. Enligt KJOS!

pilot
2013-09-06 14:44

Därför att Norwegian long haul är ett Irlänskt flygbolag. Detta irlänska flygbolag följer irlänska arbetsregler och på Irland är det tydligen lagligt att ha tillfälliga anställningar utan tidsgräns.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500