Norwegian Dreamliner piloter
Hej,
Varför flygs inte Norwegians Dreamliner av piloter anställda i Norwegian?
svar
Jobbar på WF, INTE på SAS!!
Tyckte du sa Nordens största bolag, inte koncern. Hur ska du ha det nu?
Alla Bolag i en koncern (ex. SAS) som flyger på ett Nordiskt AOC räknas med.
Ska WF,KF och JT statiskt räknas med till SAS och därmed till Nordens största bolag, då alla flyger åt SK med Nordisk AOC? Ska man ta hänsyn till vilken målning kärran har eller en bekymra sig om vilken logga piloterna har på sitt lönespec eller ska vi bara anta att allt är SAS och slänga in ordet statistik med i mening för att få lite mer trovärdighet? Hur vill du ha det statistiskt?
“Ps! Ej använder man INTE längre i det Svenska skrivspråket. Ds!”
Det gör det visst, du har just sett det användas!
Användning: Ger en något formellare ton än inte. Har blivit vanligare i chattspråk för att det är mycket kortare att skriva än inte. På skyltar och dylikt används ej oftare än inte.
Etymologi: Av fornsvenska eigh, æi, av fornnordiska eigi (”inte, ej”). Av ei-, e- (”alltid”) och det nekade suffixet -gi (jämför aldrig). Ursprungligen *ne-ei-gi (”icke i någon tid”) med bortfall av negationen så att ej ensamt representerar den nekande betydelsen, jämför nej.
Det är ok med leasade flygplan som flygs på ett Nordiskt AOC.
Men flyger man på ett Irländskt AOC så är det en annan sak.
De flyger på ett Irländskt AOC. Flygningarna utförs således ej av ett Nordiskt tillstånd.
De kan ej flyga med Asiatisk besättning på ett Norskt AOC.
För att räknas som Nordiskt Flygbolag måste de flyga på ett Nordiskt AOC. Det förstår de flesta!
Du är väldigt dåligt informerad.
Flygen är registrerade på Irland av ett dottersällskap. Därefter hyr Norwegian in dessa maskiner.
Så du menar att alla leasade flyg i världen, inte skulle räknas till det bolag de flyger för? Nä nu får du allt tänka om… I så fall fick visst SAS plötsligt en mindre flotta.
Ps! Ej använder man INTE längre i det Svenska skrivspråket. Ds!
Det behövs inte, blir stort ändå med bara 73or. Ska SAS räkna med WF, KF och JT eller bara SAS målade kärror med SAS piloter som ett Nordiskt bolag?
Men statistiskt sett kommer ej LH att räknas med om Norwegian försöker ta titeln som största Nordiska flygbolag.
LH är inte ett Nordiskt flygbolag, Irlänskt AOC.
Tror de flesta pax skiter i det också, bara tomtar här på lastartorget som har en åsikt!
De flesta passagerare har nog ingen vetskap om att LH är ett eget bolag med bekvämlighetsfall!
Kärran är leasad och flygs med Irländskt AOC. Ett dotterbolag till NAS. Är väl knappars nya nyheter???
Owner: EI-LNB WILMINGTON TRUST SP SERVICES (DUBLIN) LIMITED
Main Base: NORWEGIAN AIR
Allt enligt: Irish Aviation Authority
Inte om du ser till registreringen på flygplanet…
Irländskt bolag? Nej, det står ju mycket tydligt på flygplanet att det är norskt.
Dom är för dyra och har för mycket rättighter. Enligt KJOS!
Därför att Norwegian long haul är ett Irlänskt flygbolag. Detta irlänska flygbolag följer irlänska arbetsregler och på Irland är det tydligen lagligt att ha tillfälliga anställningar utan tidsgräns.