Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Varför har Dreamlinern så mkt problem?

Tråden startades av Joppe

Barnsjukdomar har väl alla nya flygplan men Dreamlinern har varit allt annat än en drömsaga promblemen verkar aldrig få ett slut. Varför har det blivit så här kan man ju undra?

Publicerad den 2013-09-29 21:08
Skriv ett svar
Antal svar: 47

svar

sv Annan tekniker
2013-10-12 14:24

Undrar om vem som är skrävlare?

Kojs
2013-10-12 12:28

Ja, ja, Dreamliner kräver 75% mer i underhåll men man sparar ju på bränslet när den står på service.

NAX
2013-10-12 12:03

Det är ett team om 15 pers från Boeing som finns på plats i Stockholm för att gå igenom Dreamlinerna.

Däremot håller man till hos Nayak, och troligen så hjälper de också till.

Här har ni en artikel.
http://www.reuters.com/article/2013/10/10/us-boeing787-norwegian-idUSBRE99918U20131010

svsv Annan tekniker
2013-10-11 20:52

Ha Ha!
Jag skrev källa, inte skrävlare.

sv Annan tekniker
2013-10-11 18:49

Bjön Kjos och artikel här på Flygtorget.

svsv Annan Tekniker
2013-10-11 14:39

Vad jag vet så är det Nayak som har maitenancen enligt Gold Care.
Om du vet “bättre” kan du ju ange källa.

Sven-Erik
2013-10-11 11:46

Inte bra alls det @pf!

sv Annan tekniker
2013-10-11 10:40

Det är Boeings egna tekniker som jobbar med EI-LNB.

NAX
2013-10-09 20:15

EI-LNB som nu står på “verkstad” på Arlanda ska börja flyga från Oslo den 13/10 medan EI-LNA som som hittills fungerat i stort sett utan problem ska tas ur trafik i 1 vecka och flygas från Oslo till Arlanda där den ska gå igenom samma maintence hos Nayak med Boeings team precis som EI-LNB nu gjort.

Sv Nutte
2013-10-09 19:42

Norwegian är ej ensamma om problem med B787. Men Norwegian är mer bevakad i Skandinavien än operatörer i andra delar av värden.

Flygbolagen mörkar nog en hel del. De vill ej framstå som olyckskorpar. De större bolagen har också andra flygplan att sätt in när B787 vill stanna på marken.

Annan tekniker
2013-10-09 17:27

Hur fungerar det då? du som påstår dig veta.

Har Boeing tagit det dyraste budet?

sv Annan tekniker
2013-10-09 17:23

Det där har du knappast belägg för. Kvalificerat svammel.

Nutte
2013-10-09 17:13

Eftersom Norwegian hasft flest 787 problem börjar
det kanske mer vara risk för SBS?
(SHIT BEHIND THE STICKS)

Annan tekniker
2013-10-09 16:19

Inte för att jag förväntar mig att majoriteten ska förstå vad jag skriver men försöka duger.

Låt oss titta på ett typiskt känt fall.

DY Köper “Gold Care” tekniskt underhåll från Boeing.
Vad gör Boeing för att tjäna max? jo man lägger ut underhållet på budgivning så att lägsta bud vinner.

“Gold Care” är plötsligt samma sak som “lowest bidder”.

Slutsats: Gold Care= Lowest cost= Boeing Quality

NAX
2013-10-08 20:30

Norwegian har nu förlängt Hi Fly t.o.m 23/10 istället för 11/10.

Innebär väl att man vill ha EI-LNB på “verkstad” en vecka till..

Sv pf
2013-10-08 19:12

Dreamlinern var en ny leverans! Ingen har köpt en Dreamliner på begagnad marknaden ännu.
Det är skillnad det.

pf
2013-10-08 13:19

(Ironisk)

problem Dreamlineren, hva med SAS’s A-340 från LAN?

Alan Mark
2013-10-07 21:30

“Varför har Dreamlinern så mkt problem?”

Svar: De är tillverkade av Boeing där riskkapitalister i Chicago styr utan kunskap om flygplanstillverkning.

DC-10
2013-10-07 17:35

Faktum kvarstår – pitot rören var feldesignade. Även om de var tillverkade i USA är Airbus ansvariga. Precis som Boeing med sin Dreamliner. Qantas hade en liknande incident som tack och lov deras piloter rodde iland. Samtliga Airbusplan av aktuell modell har modifierat/bytt pitot rören.

Sv sv SVSVSVSVSV lottis
2013-10-07 17:18

Nej det var Air France som hade piloter som inte kunde läsa. Det fanns instruktioner som angav hur man skulle hantera den uppkomma situationen. Dessutom hade Air France ej följt Airbus rekommendationer som angav hur man skulle uppdatera pito systemet ( tilverkat i USA?). Efter olyckan uppdaterades alla Air France plan snabbt.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500