LFV vinner Säve och Ängelholm
Har ACR blivit lika dyra som LFV? Eller vinner LFV framgångar genom att kraftigt sänka sina priser jämfört med föregående år för att slå undan konkurrens. Stämmer det sistnämnda så kommer det att stå marknaden dyrt. Statliga bolag bör inte tillåtas dumpa villkor och priser från ett år till ett annat. Jag kan inte se annat än att Konkurrensverket bör ta en titt på hur konkurrensutsättningen fungerar. Har nu gått tre år och flera upphandlingar genomförda. Finns bra underlag att utreda.
svar
Jag med flera försöker tolka det Bech förmedlar i radio och TV
Hallå! Var blev alla surpellar av på den här tråden? Sitter ni och surar någon stans?
Eftersom Kebnekaise nämnts i denna tråd kan man nu lyssna på ett TV-inslag om slutrapporten från haverikomissionen på nedanstående länk:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/herculeskraschen-kritik-mot-luftfartsverket_8643322.svd
Den som vill ha konkret information om det som trådens rubrik gäller kan läsa det på ACR:s hemsida.
http://www.acr-sweden.se/
Under nyheter
Är ju inte en händelse som ACR kan varit inblandade i. Även om kreativa kreatörer på forumet kommer att försöka hävda konkurrensutsättningen och ACRs befinnande som flygsäkerhetens största fiende. Har jag rätt?
Kebnekaise
Vad är det för “en tragisk händelse” som det talas om?
Är det något i mina inlägg som inte stämmer? Andra ACR-anställda håller ju med. Att försöka plocka poäng på en tragisk händelse som inte har något samband med om det är ACR eller LFV som är provider är patetisk och lågt.
Kan bara hålla med Jonas. Varför kan inte forum vara berömmande istället. Eller är det bara surpellar som lever här. Att ge positiv feed back är det svåraste man kan ge och det märks tydligt. Inte många duktiga ledare som träder fram. Bara enkla….
Samuel, är det någon som är ute och cyklar och borde skämmas så är det du. “Man ska inte kasta sten i glashus” är ett bra ordspråk. Tänk på det innan du tar för stora svängar nästa gång.
Nu gör ni bort er! Skriv på vår egen sida istället!
Den här tråden verkar ha spårat ur. Den som vill ha konkret information om det som trådens rubrik gäller kan läsa det på ACR:s hemsida.
Jonas, billigt av dig att försöka plocka poäng på en så tragisk händelse! Under all kritik!
Samuel, jag tycker inte du ska uttala dig om ACR. Du har ingen aning om vem eller vilka som står bakom ACR. Du har heller ingen vetskap om ACRs ambitioner och värderingar. Fokusera på era egna problem istället och de är inte få så att säga. Redan nästa vecka kommer ett allvarlig sådant som allmänheten kan tycka till om.
Det handlar inte om kvartalsrapporter utan om helt andra saker. Sådant du och många andra inte förstår någonting av och enklast så. Därför är du där du är idag och kommer alltid att vara
Låt mig försäkra dig om att kritik och protester förekommer även om de kanske inte syns utåt speciellt mycket. Å andra sidan syns inte “klicken” värst mycket internt heller.
Man ska göra sitt bästa men jag tycker fortfarande att ni inte ska låta den lilla klicken göra vad som helst. Precis som tidigare bör man vara kritisk och protestera när något är fel.
…de är väldigt få. De flesta är “vanliga FL” som gör sitt bästa oavsett vart vinden blåser.
Vet inte vad dom andra tycker men jag menar att det är den lilla klick som sedan starten har varit väldigt högljudda och inte kan se några problem med en avreglering. Som bråkat med allt och alla. Som inte har kunnat acceptera att händelseförloppet i Västerås var under all kritik. Som helt plötsligt har blivit väldigt kritiska mot LFV och som försvarar ACR vad som än händer.
Rätt naivt beteende som helt okritiskt köper allt som ACR;s ledning presenterar.
Men de allra flesta ACR-anställda är precis som tidigare bra flygledare som försöker göra så bra jobb som möjligt även om man “tvingats” byta arbetsgivare.
Bara en fråga; Jag läser ofta uttrycket “Flygledare som ska leka provider” eller liknande, men vilka FL är det ni avser egentligen när ni använder det uttrycket?
Är det de få fd FL som finns på ACR HQ eller menas de som tvingades/valde att gå över?
För den största gruppen flygledare spelar det ingen roll vem arbetsgiveren är. Däremot är det svårt att argumentera MOT avreglering för att alla tror att man gör det för sin egen del.
Det är många som har förklarat hur illa det har gått med andra avregleringar och riskerna med denna. Sen finns det en liten klick (med egenintresse) flygledare som tycker det är lite spännande att leka provider. Dom hörs för mycket!