Jet Time
Sett det har diskuterats om Jet Time en hel del.
Vill att man under den här strängen diskuterar möjligheterna som pilot att få jobb i JT.
Gärna att man berättar om uttagningar, vilka baser man erbjuds med mera.
Tala gärna om vilka flygningar som man har och eventuellt kommer att få för B737.
Hur tycker ni som redan flugit/flyger för JT att det är?
Tack på förhand
Ole
svar
Bare vent til SAS oppdager Star Alliance partner Air New Zealands sin modell;
Beech 1900, 18 flyplan, produksjonen leies/hyres inn av Eagle Airways.
Q300, 19 flyplan, produksjonen leies inn av Air Nelson
ATR 72,15 flyplan, produksjonen leies inn fra Mt Cook Airline
A-320, 17 plan, produksjonen leies inn fra Zeal320
Tilbake i “core” Air New Zealand er 12-13 B-777-200/300 ER et par 747 og ca 10 737. 747 og 737 skal etter ut av flåten i løpet av år 2014.
Fra de underliggende bolag hyres flyplan inn med crew.
Jeg tror den dagen SAS velger en slik modell, vil man være glad for Norwegians nye modell.
Tack Hop för dina svar! 😉
Vet att man haft Köpenhamn och även Billund som baser innan.
Finns det nya baser på gång tror du eller någon?
Tänker på om man kanske kommer att få bas i STHLM/Arlanda?
Är det mer 737:or på väg in än de två 700:or som jag sett länk på här i strängen innan?
Kanske mer kommer till våren då sommar chartern drar igång?
Tror Jet Time är ett mycket bra bolag att jobba för! 😉
@Den röde – Man gick ut och frågade vilka som var intresserade att typa in sig på ATR i bolaget sen anställdes det några utifrån. Detta var för att täcka behovet på ATR nr 1. Det kommer fler ATR samt 737 så det ska anställas fler på bägge typerna. Om det ska anställas DEC vet jag dock inte samt hur många det rör sig om vet jag heller inte. Ett tips är att du mailar in ett CV via den adressen som finns på hemsidan då man löpande väljer och intervjuar samt testar folk.
Du är baserad i CPH men räkna med många övernattningar ute.
Finns mycket obefogad negativ kritik riktat mot bolaget. Man jobbar mycket men du får fantastiska kollegor både på FD och man ska inte glömma att du även får fantastiska kollegor i kabinen.
@ Hop
Hur vet du det?
Har de redan tagit in till ATR?
Såg att SASökte nyligen men dom har ju inget med JT att göra.
Tar de piloter och flyttar runt också från B737 till ATR eller, det känns som de expanderar ganska bra i detta bolag.
Vore kul om de händer lite på deras 737 sida också, såg de ska in med två 737-700 i november nu!
Är det dom två du tänker på att man ska fylla med besättning på FD och i kabin eller rent generellt?
Någon aning vilken mängd de totalt kommer att behöva!
Tack på förhand! 😉
Det kommer att behövas piloter för både ATR och B737 framöver. Både i kabinen och FD så håll koll.
Behöver Jet Time piloter till dessa ATR?
Eller till sina andra flygplan?
DEC- Direct Entry Captain
Vad står DEC för?
Antar att det inte står för December i alla fall he he!
Någon som vet kraven för DEC?
JetTime fylder piloter at flyve ATR nu?
Vart blir det baser för ATR?
Minst 500 timmar på ATR för att få komma på intervju gäller!
Läste idag här på Flygtorget om ATR i SAS färger som kommer att flygas av personal från Jet Time.
Hur blir det med JT trafik med deras B737 kommer den också att expandera framöver någon?
Tackade du nej nu?
Hur såg schemat ut?
Behöver JT piloter nu eller efter årsskiftet eller inga alls?
Tackade nej till JT. Bas BLL till ganska kass lön, dåligt schema och dyrt att pendla.