Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Nu går Boeing 737-400 i pension hos SAS

Tråden startades av olleli

Man ser t.o.m utifrån på sas 737 att nitarna börjar glappa, när jag gick ur fpl i Birmingham för ett tag sedan så t.o.m saknades ett par nitar, felen alltid händer på hem väg i sas 737 or, knappast några fel blir till på väg från hemma basen, flyglpanen måste vara mycket mycket ojämt slitna, när det blir så.

Publicerad den 2013-11-10 22:31
Skriv ett svar
Antal svar: 10

svar

Sv pf
2013-11-12 10:34

Flygbolag på andra sidan jordklotet är av mindre betydelse i Norden.

pf
2013-11-12 09:53

sv PF, når jeg ser ditt siste innlegg så tviler jeg sterkt på både din leseferdighet og din oppfattelse. I to innlegg her har jeg nevnt det du etterlyser, Norwegian.

Sv pf
2013-11-12 09:06

Varför nämner du inte de bolag som ligger närmast? Norwegian……..

Nisse
2013-11-12 07:38

Att Sas Skulle ta in en gammal Ryan maskin är troligen otänkbart då Ryan maskiner är alldeles
för lågt utrustade ” simpla” inte ens Norwegian kan operera med dem. För dyrt att uppgradera Ryan maskiner, billigare att köpa rätt utrustade från början.
Dessutom så kan inte Boeing leverera nya så fort som SAS önskar, utan SAS får leta efter så gott som nya på marknaden.
Ryan har fel inredningar samt dåligt utrustade då det gäller AVIONIC samt kommunikations utrustning.

pf
2013-11-11 23:51

SAS tilhører Star Alliance, i farten kommer jeg på at “låg pris bolag” som Lufthansa og Air New Zealand har “gamla” B-737.

Det er også fantastisk å lese, kilde http://www.planespotters.net, at SAS’s gjennomsnittalder for flåten nå er nede i 11,2 år mot tilsvaremnde for Norwegian på 5,1 år.

Sv pf
2013-11-11 22:55

Ja lågservicebolagen gillar att flyga med gamla maskiner.

pf
2013-11-11 22:41

Pilot SK, ganske mange bolag har faktisk classic 737 ute i verden, nære har vi Jet Time.

Selvfølgelig er det flott at Norwegian vokser slik at de må ta vare på sine 733’s for å betjene mindre markeder…eller at SAS tar inn, det de har sagt er nye fly, A-320 og B-737 NG’s, fly fra India, Tyrkia og Ethiopea. Når kommer den første ex-Ryanair 738 inn i SAS-flåten?

Pilot SK
2013-11-11 18:26

Då har bara DY galmla 737 nu då?

drr
2013-11-11 14:29

Tomtar och troll…

Sv Olleli
2013-11-11 07:54

Dålig kvalitet på Boeing!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500