Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Vilken flygmaskin tycker ni är trevligast ? :)

Tråden startades av Victor

vilken flygplanstyp tycker ni här på flygtorget bäst om ?

Publicerad den 2013-11-14 21:35
Skriv ett svar
Antal svar: 23

svar

Röde bananen
2013-11-16 12:52

SAS gamla DC-8-63, sen så kommer KLMs MD-11.

flygmek
2013-11-16 12:20

Bombardier global express ! sjukt lätt mekat och riktigt skön kärra

A
2013-11-15 23:17

A330-300 med Rolls Royce motorer å MD-11 med CF6-8 (inte fula PW)

Re Zepp
2013-11-15 20:15

Ja med den GS de kommer upp i lär du få vänta!

Zepp
2013-11-15 19:39

Så länge den funkade så var Zeppelinaren den mest underbara flygande maskin man kunde tänka sig.
Tyst, mjukt och sakta svepande över kontinenterna.

Väntar på dess återkomst.

Simp
2013-11-15 19:14

75:an alla dagar i veckan!! Inget som slår den!

PAX
2013-11-15 13:41

Att flyga i: 744 (övre däck)

Att titta på: L-1011

Hoppas att bussen kommer som A389. Den blir proportionerligt snygg !

Svullo
2013-11-15 12:49

I så fall borde DC8-70srs med CFM56 motorer vara en ganska trevlig kärra med.
Lär ju ha vart c.a 25% lägre bränsleföbrukningen på den kärran med.
Lb mässigt kanske det skiljde mindre…..

Ulrik
2013-11-15 12:47

B727 Valsan
2st RE JT8D-217C motorer
1st JT8D Basic motor

Flög kärran åt Sterling/NB.

Vid tomflygningar var det mkt lekstuga.
Vid max takeoff lyfte vi nosen efter 800m.
Climb rate var enorm. Instrumentet liksom inte hängde med på climb.
Planet hade nog nästan kunnat göra MACH 1 passager vid svag vinkel nedåt.
25% lägre bränsleförbrukning än med Basic motorer.
C.a 25% mer takeoff lb.

Saknar kärran…..

Kostelic
2013-11-15 10:26

A350 hoppas man få flyga någon dag! Vilket monster! Boeing släng dig i väggen.

GY
2013-11-15 09:36

Gardan GY80!

Victor
2013-11-15 00:26

haha skön 🙂 men precis 🙂 typ 43000 lbf av pw2000 eller rb211 😀

Ior
2013-11-14 23:57

Lång, smal med stora …. Samt långa läckra ben.
( jag talar om B757 med stora motorer inget annat)

Ior
2013-11-14 23:55

Jag tror det är mer en smaksak, mig veterligen har Airbus system i sig inte lett till några olyckor,( dom gångerna det skett olyckor med Airbus de senaste åren har människan misstolkat informationen, rätta mig gärna ) om man tar olyckan på Hudson floden hjälpte ju systemen piloten att göra en lyckad ditch. En perfekt symbios mellan människa maskin.
Boeings system är kanske något ” dummare ” eller hur man ska utrycka sig, kanske mer traditionell(?)

Fritz
2013-11-14 23:38

JU87 var fin

Victor
2013-11-14 23:21

757an har väl mycket bättre prestanda än 737 jo den är jävligt snygg dessutom man kan nästan kalla den söt 🙂

Victor
2013-11-14 23:19

Jo det kan jag tänka mig att boeingen känns bättre det har vell hänt endel olyckor med tanke på airbus teknik va ? alltså airbusen har vell dessutom typ autotrim ?

Thomas
2013-11-14 22:27

Airbus 330 om man ser den bakifrån. Boeing 777’s största modell, den har Väldigt snygga linjer. Märkligare med två motorer än fyra.

Ior
2013-11-14 22:16

Jag började på B737NG och gick över till A320,
Nu sitter jag på 767/757 och måste säga att det spelar inte så jäkla stor roll 🙂
Alla typerna har sina egenheter men 757an är helt klart snyggast.
Gillar NG bättre än Airbusen av anledningen att i NG ser du vad autopiloten sysslar med du känner var throttles etc medan i Airbusen är allt still oavsett hur mycket fmc jobbar.

Technician III
2013-11-14 22:10

Airbus för vi har mycket problem med den och den ger oss mycket jobb!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500