Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

737-700 Transatlantisk

Tråden startades av pf

Westjet Kanada starter å fly på Dublin fra St.John’s i S14. http://airlineroute.net/2013/11/15/ws-dub-jun14/

Det går således an å anvende narrowbodies, annet enn 757, over atlanteren. FI har gjort det før, KEF til Halifax, jeg mener fortsatt at SAS bør skaffe seg noen 737-900 ER til bruk, f.eks til Kanada og Boston, eller….?

Publicerad den 2013-11-15 17:04
Skriv ett svar
Antal svar: 9

svar

Kom igen
2013-11-17 04:47

Private flyger med enbart C class config och jag det går med etops. MEN etops på ex 180 min tar sin tid, du måste först operera på ex 90 min och sen 120 min innan man kan få 180 min. DY är inte där ännu. Men lyssnar man på BK så har han en klar plan för nya 737 MAX. Den dom lever får se….

A319 ETOPS
2013-11-16 15:11

http://www.youtube.com/watch?v=0JQq1HjyVKA
Toronto- London AC A319 ETOPS, visst går det!

Röde bananen
2013-11-16 13:24

KL663/664 AMS-IAH-AMS flögs med B737 av PrivatAir.

pf
2013-11-16 09:43

MAD via Azorene-Karibia, SmartWings gjør det med 737-800 PRG-TER-MIA

@Linda
2013-11-16 05:21

Det kommer när B737MAX levereras. Det går inte idag ens med ETOPS enligt BK själv. Hörde det med egna öron, som om det är helt korrekt eller inte tål att diskuteras. Kanske ngn hobby expert här kan dra en djupare analys?

Linda
2013-11-15 23:15

Ursäkta men TQ flög Florida via Bangor med MD-80 på 80’talet! Vad är nytt med att man flyger B737? Visserligen två olika flygplan men båda är single aisle.

DY kommer säkerligen att använda B737-800 framöver mellan MAD och Karibien och Florida. Vad med t.ex. flygningar från LPA/TFS till RIO, SAL och flera andra alternativ. Möjligheterna är oändliga.

@pf
2013-11-15 20:20

Varför skall inte DY skaffa 737-900 då??????

DW
2013-11-15 20:04

PrivatAir flyger väl också NB-typer transatlantiskt.

mengretadå
2013-11-15 17:36

BA flyger transatlantiskt med en A318.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500