Sas/jJetTime
JetTime ska ju flyga ATR72 för SAS men vad är igentligen sant om anställningsförhållandena för dessa ATR-piloter?
Betala sin rating?
Fast anställning eller kontrakt?
Lön för Captain o f/o?
Gärna länkar till fakta om ni har!
svar
När har man bytt ut alla 300:or mot 700:or?
Skall man utöka 737 flottan inför kommande säsong?
Vänligen 😉
För din info så kommer 300-maskinerna försvinna helt för passagerar trafik, bra va! 700an är precis likadan som SAS kärrornas 700 🙂 En fantastisk nyhet eller hur 🙂
Såg denna i kommentarfältet på SAS Facebook sida, klagomål från en resenär.
Resenär:
Hur tänkte ni nu SAS? Betalar dyrt för att flyga SAS till London så bjuder ni på ett Jetair-plan från 1978, var hittade ni det planet?SK523 från Gbg 07:15
Svar från SAS:
ej Jan! Jag vet faktiskt inte. Jag ser att du inte är nöjd med resan och rekommenderar att du kontaktar SAS Customer Care så kan de återkoppla till dig. För att kunna leverera enligt tidtabell så behöver vi ibland ta hjälp av andra när vår egen flotta/cabin crew inte räcker till. Vänliga hälsningar Stina
De som är fast anställda har Kollektivavtal. Det är dock kollektivt dåligt.
@Hobbe
JT flyger väl inte Visby åt SAS. Det är väl codeshare med NextJet ?
Sommartid SAS egen produktion med 737
Men snälla nån, hur mycket tror ni att SPF hade att sätta emot SAS krav för ett år sedan. Det är SAS, övriga bolag och politikerna som ni skall rikta er rättmätiga ilska mot.
Fåtal här på forumet som bara spyr galla när det går bra för ett bolag!
Håller med Hobbe! Skandalöst av SAS Spf att tillåta ett bolag utan kollektivavtal och urusla förhållanden köra på sina linjer.
Jet Time verkar vara ett bra bolag!
Någon som vet mer om deras baser?
Har de baser på gång i Sverige?
Vore intressant om någon kan tala om hur marknaden ser ut för deras 737 flotta inför 2014 om de ser bra ut med jobb för dom?
Vänliga hälsningar
Det är katastrof att SPF går med på detta. Dessa Jet Time killar har det skit, flyger inrikes i Sverige långt hemifrån, alldrig ledigt, för inga pengar med SAS målat på en ATR som flyger inrikes i Sverige. Arlanda – Visby!
Nu så låter SAS turboproppbolagen konkurera ut varandra genom att Braathens Regional, Nextjet, Jettime,.. osv… turas om att flyga så billigt som möjligt. Allt med folk som betalar sina egna TR.
Skäms SAS SPF!
JetTime is known for its ultra low salary and crappy conditions for its crew. Never home, unstable roster, no weekends off, forced part time over the winter for newcomers(if you are lucky and not fired that is) Pay on 737 is laughable can only speculate ATR salary…prob LOW
Atr-piloterna är väl kontraktare?
Du måste ha rating och timmar på typ.
Både och.
Båda har lön.