SK973(OY-KBM) återvände till CPH
Som sagt, SAS793(till BKK) var över Trelleborg och Ystad då den plötsligt vände om och gick ner på cph igen. Vet någon varför?
svar
@Kalle
Mest troligt är att de fått in avisningsvätska i air-conditionsystemet. Man har t ex glömt att stänga av packarna och sedan, när det blir tryck i systemet, kommer rök ut i kabinen. Luktar illa gör det också! Har man haft en gammal bil med läckande kylsystem så känner man igen den lukten.
Gick i luften igen 00.45 , punkt slut OCH DOM SOM INTE HINNER DERES ANSLUTNINGER I BKK ??? OH yes dom blir ombookad , what a surprice …
Bristande underhåll har inget med den rökutvecklingen. Expressen och du är av samma skrot och korn. Sanslös sensation.
Vad skal man då säga om Norwegians underhåll på Long Haul??????
Ett totalt sjunk “Gould Care”!!
Sas har bara för ett par veckor sedan haft problem med sina Airbus. Till exempel det här:
http://www.expressen.se/gt/rokutveckling-pa-sas-plan-vid-start/
Så oron är befogad över deras underhåll.
Jag VET att “orolig resenär” är en töntig DY annhängare 😉
@Oroliga resenär. Om jag var du så skulle jag ABSOLUT hålla mig hemma. Undvik att åka bil, buss, tåg, cykel, pulka, skidor, stjärtlapp, skridskor, skidor, snowboard, ja kort sagt allt som rör sig ska du undvika. Säkrast så för dig tror jag.
Usch vad hemskt. Vågar man åka med SAS gamla flygplan nu?
Säkert low fuel pressure som hoppade igång. Kan vara en av två saker, tekniker misstag alternativt en liten glitch i systemet. Oavsett en allvarlig händelse där piloterna helt klart gjorde rätt bedömning.
Antar att master caution lyste då nyheterna rapporterar att de vände pga att flygplanet läkte bränsle.