Norwegian….Åter igen
http://www.dn.se/ekonomi/hundratals-fast-i-usa-efter-fel-i-norwegianplan/
Då fortsätter vi denna tråkiga episod. Trist, och dessutom kan man inte lita på Norwegian. Jag tycker även det känns osäkert att flyga med dem.
svar
Ett litet klargörande till kommentarerna nedan. Ett flygbolag/Tågbolag/Bussbolag har bara skyldighet att transportera dig till biljettens slutdestination. Har du köpt en flygbiljett till Arlanda med till exempel Norwegian så tar dom inte ansvar för din vidareresa med Gotlandsflyg till Visby. Detta betraktas som en separat resa, och kommer du för sent så att du missar denna flygning får du själv ordna upp problemet. Möjligen kan du ha någon form av reseförsäkring som faller ut och ger kompensation.
Det tror jag ej på!
“Vid försening ansvarar bolaget för hotell, mat, transporter till passagerarens slutdestinatuon även om detta skulle ha skett med annat bolag.”
Har du inte hela flygresan på en bokning/biljett svarar ej Norwegian för hemflygning sista biten med SAS eller något annat bolag.
Får man ersättning enligt EU bestämmelserna kan man köpa ny biljett.
Nu kan ej Norwegian längre hävda att allt är utanför deras kontroll. Det har bevisats att B787 inte klarar att hanteras som Norwegian gör.
B787 måste hanteras med silkesvantar.
HiFly tjänar stora pengar på Norwegianflygningar nu eller?
Vid försening ansvarar bolaget för hotell, mat, transporter till passagerarens slutdestinatuon även om detta skulle ha skett med annat bolag. Men när det gäller Norwegian får du förmodligen gå till domstol för att få dina pengar..
14:55 Bangkok DY7206 NORWEGIAN Ankommer 22:45
Sena, sena.
Om man skall vidare inrikes där inte Norwegian flyger måste man ha en tidsmarginal på minst 24 timmar eller en ombokningsbar fullprisbiljett.
Inte blir det billigt att flyga med Norwegian.
Norwegian sena igen! Inte nog med att B787 fungerar dåligt i Norwegians regi. Maten har fått extra proteintillskott i form av maskar som rör på sig. Utan extra kostnad (mycket Bra).
Man har också svårt att gottgöra sina kunder då problem uppstår.
Är det bara DRÖMMAR Norwegian är bra på.
Tänk så bra det skulle vara om passagerarna förstod att vi är nybörjare som inte kan allt och inte har råd att betala ut ersättningar.
Liten uppdatering ang flygen.
EI-LNA: Precis lyft från New York utan passagerare som NLH83E med trolig destination Arlanda.
EI-LNB: NAX7201 Oslo-Bangkok enligt tidtabell.
EI-LNC: Står ledig på Arlanda till imorgon eftermiddag då hon ska flyga NAX7035 ARN-FLL
CS-TRN(B767): NAX7005 ARN-JFK, startat 40 min efter tidtabell, ingen info om att returen blir försenad, så troligtvis borde de finnas crew på JFK.
CS-TFM(B777) NAX7012 JFK-OSL (rescueflight), går troligen tillbaka till Portugal igen då EI-LNB flyger JFK flighten imorgon.
9H-SEA(A340) NAX7206 BKK-ARN, ska enl. senaste uppgiften starta 09.05 lokal tid från BKK, blir en fräsig försening på denna till ARN.
Tack för mig.
Det går inte att slinga ett plan så frekvent utan tid för service. Men nas är beroende av att sälja nya destinationer då helst att få folk att betala i förskott. Vad nas måste göra är att hyra in ett par plan på heltid. Men det har dom inte råd med då måste de ta betalt för resan. Så de som reser med nas får asseptera att det blir försenade.
Flygbolag som aldrig ställer in flygningar pga teknik, är de bolagen du skall vara rädd för att flyga med.
Och TUI’s 787or bara kör o kör utan problem…Varför har NASArna så mycket oflyt?
DY7205 flygs med en försening på 3h 40 min från ARN mot BKK med 9H-SEA…
9H-SEA på DY7205 lyfte precis från ARN mot BKK med en försening på 3h 40 min…
Det handlar om att boka om pax till tre B-787. Undrar om det är möjligt så här i jul och nyårstider. Tråkigt att Norwegian inte förstår att flygprogrammet är för tufft för tre maskiner, speciellt när man ej har annan back-up än hyra in andra bolag.
Deras erfarenhet på LH är ju inte särskilt stor.
“Learning the hard way”
Det handlar om att boka om pax till tre B-787. Undrar om det är möjligt så här i jul och nyårstider. Tråkigt att Norwegian inte förstår att flygprogrammet är för tufft för tre maskiner, speciellt när man ej har annan back-up än hyra in andra bolag.
Deras erfarenhet på LH är ju inte särskilt stor.
“Learning the hard way”
Äntligen en bra maskin på väg. Då får ju dem som betalat för en “upplevelse”, valuta för sina pengar. B772 är ju fantastisk.
Det ser ut som trippelsjuan är på väg till soliga Florida. Har dom en paj 787 där nu med?
Enligt danska Check-in.dk så kunde inte 767:an vända direkt i NYC eftersom det inte fanns en ny besättning. Går på ordinarie tid ikväll från NYC. Jag undrar om triple-7 som nyligen passerade Azorerna har en utvilad besättning redo i NYC att ta hem dom som har väntat längst? Tydligen tar det tid att laga Dreamlinern.
Vilken underhållning! Tre maskiner wetleaade med kort varsel, lika många som Norwegians totala longhaul flotta! Börjar likna ett totalt sammanbrott. Man undrar ju om det verkligen är värt det istället för att boka om paxen till andra bolag och få hem de till nyår men Kjos har väl för mycket stolthet i kroppen att göra något sådant.
Fortsättning följer…
Nu har det hänt…..IGEN!!,
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hundratals-svenskar-fast-i-new-york/
Nu är det många plan på gång. HiFly landar nu på Arlanda och precis i detta startade en Euroatlantic B-777 från Lissabon, DY 8503. då var det tydligen strul med B767. Den har nämligen inte återvänt. Det står snart 3 x 270 PAX och väntar i New York om vi inberäknar kvällens ordinarie flygning.