Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Nprwegian har tappat luften

Tråden startades av Observant

Ett Norwegian plan avbröt starten från Umeå. En knall hördes och flygplanet bromsade hårt. Starten avbröts. Ett däck hade exploderat.

Passagerarna fick vänta i flera timmar innan de kunde fortsätta sin resa.

Är detta ett tecken på Norwegian´s dåliga ekonomi? Har man dragit ner på servicen?

Publicerad den 2014-05-17 08:40
Skriv ett svar
Antal svar: 45

svar

Kniven i lådan
2014-05-24 23:53

Nowegian har varken dålig ekonomi eller service.

Leif Larsson
2014-05-24 07:58

Boeing har tappat mycket av sitt anseende redan.

Oscar
2014-05-21 21:35

Hur kommer det sig att så nya flygplan har så mycket problem?

SAS har enligt Norwegian trollen gamla flygplan men hamnar åndå på första plats!

“SAS landet over 90 prosent av sine fly i rute og er dermed på førsteplass blant verdens store, internasjonale flyselskaper, viser en aprilmåling.”

Konstigt att DY misslyckas trots nya flygplan. Hur mycket har inte DY´s B787 stått parkerad (markbunden).

Sv Leif Larsson
2014-05-20 22:14

Det var ett Norwegian plan.

pierre holmgren
2014-05-20 21:04

Det kunne lige så godt have väret SAS , hvad mener du? forhåbentlig ikke at klandre konkurentens safety record ? Eller at forsöge at skabe tvivl derom ,så dybt synker vi aldrig.

Leif Larsson
2014-05-20 20:53

Det hade lika gärna kunna varit SAS.

pierre holmgren
2014-05-20 15:29

@svar lasse , muligt at nogen vil sige at Sas har draget ned på servicen , men det er inde i kabinen det hedder service , vedligehold hedder det eller maintenance om du vil på engelsk lige som din allierede ven Jersey, og der bliver der ikke forsögt sparet EN KRONE , det er virkeligt ynkeligt når en konkurent eller andre pröver at spille på konkurentens safety record , aldrig noget selskab der har gjort nogensinde.
Men ikke overraskende at du pröver at få den bold i spil.

Lasse
2014-05-20 14:21

Åpenbart ikke observant nok til å få med deg SAS fly i brann, og evakuering av alle passajerer på Gardermoen nylig? Eller at cockpit vinduet sprakk i et annet i forrige uke?

Er dette tegn på SAS katastrofale økonomi? Har man dragit ner på sevicen?

Oroligt
2014-05-20 14:08

Diskussionen här om att dåligt underhåll är orsaken till en punktering, är helt otrolig.
Det sitter en massa människor som tror att de vet. Det finns väl ingenting som är 100% igt. Allt kan gå sönder.

Regummerad
2014-05-20 10:52

Alla bolag regummerar däcken. Dock är max antal regummeringar begränsat.

Sv Lasse
2014-05-20 09:16

Ja, vi vet att SAS har Nitrogen i däcken (inte luft).

Lasse
2014-05-20 01:15

Ja, alle vet at SAS ikke har luft, og så?

pierre holmgren
2014-05-19 23:57

Hvad tror ni ??
punktering er vanlig haendelse..

Sv Petter
2014-05-19 23:48

Det var dåligt underhåll som orsakade Concord olyckan i Paris. Men det var ett annat flygplan som hade bristfälligt underhåll och lämnade delar på landningsbanan.

Om ett däck exploderar under start är det ett misslyckande! Däcket på detta flygplan var uppfläkt vilket tyder på att corden var skadad. Annars skulle däcket inte ha exploderat.

Petter
2014-05-19 22:56

@Observant

Det finns inget som tyder på dåligt underhåll för att man får punka under start!

Det kan mycket väl ha blivit punktering under start, det har hänt förr att föremål på banan har orsakat att däck blivit punkterade. (Concorde i Paris, och det var garanterat inte dåligt underhåll av Concord som orsakade det punkteringen…)

Man kan inte jämföra punka på ett bildäck med punka på ett flygplansdäck.
I bildäcket har du ca 2-3 bar i lufttryck och när du får punka så pyser luften sakta ut medan ett flygplansdäck har runt 200 psi vilket är ca 14 bar i lufttryck, när du får punka på ett däck med ett sådant högt tryck så kan det upplevas som en explosion…men det är garanterat inte en explosion!

Lasse
2014-05-19 20:07

Ingen fakta taler for SAS.

Sv pass
2014-05-19 19:58

SAS kör men regumerade däck också…

Sv Lasse
2014-05-19 17:09

Tror gör man i Kyrkan, har du glömt det!

Hård fakta talar för SAS.

Lasse
2014-05-19 13:51

Svar: Det tror jeg ikke, mange vet at SAS står bak mye av dette utspekulerte spillet, og stadig nye opplysninger kommer fram om dette triste bolaget. Passasjerene flykter tilbake til et mye bedre bolag.

Sv Lasse
2014-05-19 13:17

Många passagerare valde SAS i stället för Norwegian inför strejkhotet.
Det fortsätter nog flyga SAS i framtiden då de upptäckte så BRA SAS är.

Tack för passagerarna Norwegian.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500