Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Avblåst strejk

Tråden startades av Björne

Och där var dramat över för den här gången.

http://e24.no/jobb/norwegian-streiken-avblaast/22991711

Publicerad den 2014-05-19 10:30
Skriv ett svar
Antal svar: 7

svar

Sv Jersey
2014-05-20 13:05

Mandag er det klart at konflikten mellom flyselskapet Norwegian og fagforeningene Norwegian Kabinforening og Parat opphører. Streiken har kostet så mye at de innstiller en rekke avganger som en følge av svakere billettsalg.

Linkan
2014-05-19 18:03

Överenskommelsen är bra för alla parter. Norwegian hade gjort stora förluster om stor strejk brutit ut. Av den anledningen gick man med på Parats hjärtefråga.

Nu gäller “Flyg och var glad”.

Jersey
2014-05-19 13:15

Nope, it resultet in a good agreement for the company, and not expensive.

Linkan
2014-05-19 13:13

Det är bra för alla att man har en överenskommelse.

Konflikten blev dyr för Norwegian då många resenärer bokade sin resa med andra bolag inför strejkhotet. Enligt tidningarna har 140 flygningar ställt in p.g.a. bristande passagerarunderlag. Dessutom fick man gå med på saker som man inte önskade. Det finns alltid en risk att ett antal av dessa passagerare fortsättningsvis väljer andra bolag.

Parat har bara kostnaden före en strejkande. Mycket bra taktiskt drag.

Yve
2014-05-19 11:20

They will be fucked. Just wait and see. Give me one reason why DY will follow the signed agreement?

?
2014-05-19 11:16

Hur stora försämringar av villkoren slutade det med för de anställda?

Bengt-Åke
2014-05-19 11:02

Haha inget oväntat! vilka losers dom är på DY!
Förstör för hela branschen.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500