Vem vill flyga med förlustbolag som SAS?
SAS är på dekis. Trots enorma besparingsåtgärder under många år så blir allt så fel för SAS.
Vem vill egentligen flyga med ett så illa skött flygbolag?
Vem får förtroende för en ledning som kört SAS i botten?
Vilka blir följderna av ytterligare sparkrav? Knappast några förbättringar för kunderna. Snarare infinner sig en osäkerhet hos kunderna som frågar sig; hur säkert är SAS?
Nej, jag och många med mig väljer istället ett välskött vinstbolag som har råd att köpa 175 nya Boeingmaskiner på ett bräde.
Vad är det för flygbolag? Jo, Ryanair – Europas största flygbolag.
svar
Ganska så safe att boka med SAS jämfört med lågprisvarianten som det där norska bolaget t.ex. SAS finns idag och kommer finnas i morgon.
Det norska bolaget kan vara borta ikväll.
Tråden inleds med att: Den stora massa har tröttnat på att flyga med SAS. Ja, inte vet jag hur “den stora massan” definieras men närmare 30 miljoner pax är i alla fall ingen liten massa.
Och det är väl lätt att konstatera att nästan ingen av dem håller till på detta kverulanternas forum utan de tjackar lugnt sina biljetter och flyger vidare med det bolag som faktiskt hör hemma i Skandinavien, inte på nån ö eller nåt grannland.
Micke:
180 ggr om året?
Lögnare.
Jag flyger SAS ungefär 180 ggr om året inrikes, Europa & USA utan några som helst problem. Dom har bra lounger, service på marken och riktigt bra service ombord. SAS är bättre än många av konkurrenterna. Flyger ca 20-30 ggr om året med andra bolag så nog vet jag skillnaden på service, även dom få ggr något går fel, då är SAS så förbannat mkt bättre att fixa och ge hjälp än andra bolag. Undrar hur många av er här som är negativa till SAS som egentligen flyger SAS….. skulle inte tro att ni är så många.
Har undvikit SAS sen alla wildcatstrejker i CPH.
@svar Börje , jeg er vel vidende om norwegians ganske udmärkede regularitet men min korte kommentar var et udtryk for en mishags ytring mod at ansatte fra det konkurerende selskab sidder og spammer dumheder.
SAS har råda att köpa stora flygplan medna Ryan bara sina små 737or 🙂
November månad hade Norwegian en regularitet på 99,9% och SAS 99,3%
Som jag ser det så betyder det att NAS ställde in en flygning på tusen, så Eva kom fram.
Punktligheten skiljer till SAS favör men du frågade inte om Eva kom fram på tid.
SAS priser i Europa har halverats de senaste 5 åren. Det har även servicen, men det är OK.
Jag kan köpa mat ombord för 70 kr, istället för att betala 2000 mer för biljetten
@svar Eva , kommer du frem ?
Skulle aldrig åka med Norrbaggen!!
@JonasJ. Med Lufthansa och Turkish Airlines så täcker du hela världen. Och du har 2 utmärkta flygbolag med bra service.
Flyger med glädje med SAS,!
Åker hellere buss
Gamla plan. Nej tack
Slutat flyga SAS. Flyger nu med Norwegian .
NotSK:)))
Tja, svensk mat för 40 år sedan var väll knappast särskilt imponerande.
För 40 år sedan bedömdes inte ens Sverige i Guide Michelin, först 1984 fick Sverige de första stjärnorna, då till fyra restauranger.
Idag har 13 krogar i Sverige stjärnor.
För 40 år sedan dominerades restaurangbranschen av riktiga restauranger som månade om både kunder och kvalitet. Idag dominerar en amerikansk hamburgerkedja. Bra eller dåligt får väl avgöras av var och en. Men jag vet i alla fall vad jag föredrar.
@svar pieter , hmm hvad er det for piller du er på ?? Sas har problemer men du omtaler det på en måde som om det er Sas isoleret set , Wrong !!! det er et branche problem og Norwegians tal skal du ikke tänke på for så får du mareridt.