Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

HALLÅ SAS! Meal = Måltid !

Tråden startades av MaxPax

Jag flyger mycket med SAS men nu tycker jag att de gått för långt med ombordservicen. Flög MMX-ARN-LLA-ARN-MMX för ett par veckor sedan.

Sträckan MMX-ARN-LLA var i SAS Go. Food and Beverages For Purchase
Sträckan LLA-ARN-MMX var i SAS Plus. Meal (Non-Specific)

Meal betyder måltid. Det tyckte min Engelska granne också. Dock fick vi endast välja mellan:
Wasa Sandwich, tunn torr knäckebröds-snack.
Hallonmuffin
Chokladboll

Detta är f-n inte mat. Får SAS vekligen skriva ”Meal (Non-Specific) på Itinerary, när de bara erbjuder snacks??

Dagens SAS Plus är sämre än gårdagens Economy Extra.

mvh/Max

Publicerad den 2014-07-07 11:07
Skriv ett svar
Antal svar: 49

svar

Normal
2014-11-18 09:37

Riktigt rolig tråd, fick mig många skratt när jag läste igenom den. Hur skall muffinsen vara tillagad? :).

Finns det ingen som är ansvarar för att det finns nog med mat och rätt mat på varje SAS flight? Finns där ingen som är ansvarig för att det säljs varor på varje plan? Inte nog med mat på planen låter som en usel planering. Gundskolan borde räcka för att klara detta.

Nadja
2014-11-18 07:54

De har bytt till “Snack or Brunch” nu på inrikes SAS Plus sedan 1/11.

@pf
2014-11-06 17:14

SAS har HQ för SAS?? Det är väl ganska naturligt att man har ett HQ!?

sv pf
2014-11-06 17:11

Norsk mat går inte att äta. Smakar som surrogat från krigsåren.

Oscar
2014-11-06 16:51

Några få saker får man väl låta de Norska delägarna bestämma. Smörgås = måltid.

J
2014-11-06 16:49

Vilken typ av mat förväntar ni er på en 45 min flygning? Kom med förslag!

pf
2014-11-06 16:29

Oscar, hallå……

SAS har HQ for SAS, med giriga svensker.

Oscar
2014-11-06 14:20

Vad skall man då säga om en Norsk lunch? Den består av smörgåsar.

Det måste betyda att SAS Plus meal är influerat av de Norska ägarna. De äter smörgåsar till lunch och säger att det är en måltid.

Inkognito
2014-11-06 13:40

Håller med att servicen i plus på inrikes är sådär, dock kräver inte jag speciellt mycket på en timmes flygning. Flög CPH-AGP-CPH för inte så längesedan. Åkte i Plus, satt på 1A, fick fin service hela vägen och en god måltid.

Vet inte om ni som har så höga krav borde åka biz-jet istället? Säkert era företag som betalar biljetterna ändå.

Leif Boström
2014-11-02 17:47

Det står fortfarande: Meal (Not specified) när du bokar SAS Plus inrikes.

Chokladboll, Fudge Muffin eller en liten torr Wasa knäckebrödssandwich.

Detta skall ju vara Economy Plus. Fy skäms SAS!

Mvh/Leffe (pensionär, ej SAS troll )

pierre holmgren
2014-07-21 14:24

@svar Max Pax , jeg er stadig helt enig med dig det er for dårligt , håber det snart bliver ändret således at vi har et eller andet der minder om “rigtig” mad at tilbyde til dem om har lyst til det.

MaxPax
2014-07-21 14:08

Fick svar av SAS idag via brev.

De skrev att de har så mycket att göra, tackade för min feedback och skickade med en voucher på € 10 för att använda ombord (antagligen för att köpa fler jävla muffins i SAS Go)

Tycker det är dåligt att få ett standard svar. Har visserligen bara Eurobonus Silver just nu, men har haft Guld i totalt 11 år innan.

Mvh/Max

@Linkan
2014-07-09 23:28

SEP for sure.

pierre holmgren
2014-07-09 23:21

@svar betyg , det er jo präcis det jeg siger , det ER for dårligt , helt enig.

Sv @Linkan
2014-07-09 23:05

Tyvärr har du gissat fel flygplanstyp. Du kan glömma Piper och Cessna. Du klarar troligen ej att gissa rätt.

@Linkan
2014-07-09 22:35

Du som snurrat med pa28an idag? Ngt annat är du inte PIC på med din attityd.

sv Linkan
2014-07-09 20:54

Svältande i krigets Syrien. Är det som är SAS nivå för service?

Linkan
2014-07-09 20:41

@Linkan.

Har du läst men ej förstått:

” Medan den välgödde skandinaviske flygresenären skulle förfasas över att det endast fanns Muffins.”

Har flugit hela dagen som PIC.
Tyvärr är jag ej godkänd som lastare (får inget sådant jobb).

@Linkan
2014-07-09 18:30

Säg det till era gäster som du lastar väskor åt och ni har inga kunder kvar…

Betyg
2014-07-09 11:14

Pierre dina evigt återkommande höga betyg för kabinpersonalen förstår jag mycket väl att du gärna vill klamra dig fast vid.
Ni inom kabinpersonalen har det sannerligen inte lätt på SAS idag !
Mer nyanserat blir ju detta mått gripet ur sitt sammanhang att ensidigt säga personalen alltid får höga betyg om fråga nr 2 då t ex är att bedöma kvaliteten på maten ombord.
Eller fråga nr 3 om de nya mattorna ger premiumkänsla.
Man ska absolut känna yrkesstolthet, men då gärna med lite distans och inte minst respekt för era kunder.
Kunder som förväntar sig mat och får muffins lär inte vara nöjda.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500