Ryanair ökar
Hjälper eller stjälper?
Är det bara bra för Skavsta att Ryanair expanderar eller kommer det att bli motsatt effekt?
Skavsta flygplats verkar nämligen ha väldigt svårt att locka till sig nya kunder vilket kanske beror på Ryanairs ledande ställning på flygplatsen.
Ryanair kan verkligen det här med ekonomi men kan Skavstas ledning äns stava till det ordet? Kommer Skavsta någonsin kunna uppvisa svarta siffror med endast Ryanair som kund?
Vad tror ni är anledningen till att alla nya bolag som börjar trafikerar Sverige väljer Arlanda istället för skavsta?
svar
Så charterbolaget på skavsta är ett nytt bolag som inte har trafikerat sverige förut Tomas? Jag trode redan att samma bolag trafikerade Arlanda. Vad heter då sveriges ny charterbolag?
uttrycket goddag yxskaft kan inte passa bättre här…nämnde inte charten på arlanda utan den på skavsta…det står oxå tydligt i mitt inlägg…
o ja, jag tror att skavsta kommer att visa svarta siffror inom nåt år eller två…starka ägare ser långsiktigt på sveriges snabbast växande flygplats o investerar gladeligen i nya terminaler…
det du…
Men då kan jag berätta för dig att charten du tror är en nyhet för sverige inte alls är det, dom har trafikerat Arlanda tidigare och gör det än i dag.
Min andra fråga angående svarta siffror kan jag bara tolka som att du tror det, så vi får väl vänta tills årets slut så kommer vi nog få ett svar på det med.
svaret står ovan…om du inte förstår det, läs igen o begrunda…
Tomas du kan väl knappast påstå att charten är någon ny trafik till sverige?
Vilka bolag är det som har upptäckt fördelarna med fungerande flygledning som du skrev ovan?
Min sista fråga, tror du att skavsta kommer att visa svarta siffror med nästan bara Ryanair som kund?
utgifterna för fler pax är långt mindre än de intäkter de genererar…det är samma princip som när man bedriver lågprisflyg, ju bättre beläggning desto bättre intäkter…det var f.ö därför som flyme fick ge sig..man hade inte tillräckligt mycket pax…således gick det inte längre…
sen är det inte sant att ALLA bolag väljer arlanda…det finns numera en betydande chartertrafik på skavsta…bl.a…
fler o fler bolag upptäcker fördelar med att använda en flygplats där det finns tillräckligt med flygledare o där saker o ting fungerar…
sen passar det inte alla bolag att använda flygplatser som ligger lite längre utanför stan…
där har du din förklaring…men den borde vara ganska uppenbar för alla andra…
snart kommer som sagt var skavsta att vara landets tredje största flygplats…o om några år…varför inte nr 2?…there´s no limit!
“ju fler pax desto mer intäkter” och då inga mer utgifter?
Med din teori Tomas så borde Skavsta verkligen gå bra nu ekonomiskt med nästan endast Ryanair som kund vilket givetvis då borde ha genererat i svarta siffror för flera år sen.
Du kanske också kan svara på varför alla ny flygbolag väljer att trafikera arlanda?
motsatt effekt?
haha
trodde skavstahatarna gett upp nu, men icke…
nu kommer skavsta att snart gå om sturup o bli sveriges trejde största flygplats…ju fler pax desto mer intäkter….
skrocka ni…ni har i allt fått fel tidigare..
var är förresten Insider o allas vår DanielA?
som insider sa…ryanairs fall har börjat…o det kommer att gå fortare än vad ni tror…
snacka om att få äta upp sina ord!