Tui Nordics framtid?
Vad händer egentligen med detta bolag? fått för mig att ledningen driver bolaget destruktivt.
Varför satsas det inte som på T. Cook?
Det har ryktats om B787 & ett one aviation i åratal men ingen händer…
Om inte Fritidresor får iordning på bolaget/produkten inom kort så kommer Vingen att ta hand om
Semestrarna för svenska folket framöver, eller vad tror ni?
B737 eller A321 = 321 utan tvekan
B767 eller A330 = A330 såklart
A330 eller B787 = B787 såklart (om det inte är DY!!!)
Mvh Bosse B
svar
TUI som flygbolag kommer definitivt finna kvar med baser i norden. Sen om de heter TUIfly Nordic eller något annat är något som framtiden får utvisa.
Varför speakar du english? Increase it trovärdigheten? Du understandar ju uppbarligen the tråd som är på swedish?
The future of Tuifly is not looking to brigth. Wait until the end of next year and you will find out why.
Dom har nog tyvärr ingen framtid.
Det är uppenbar skillnad. Men en del är lyckligt omedvetna.
Serviceupplägget skiljer sig stort mellan bolagen. En del har en kabinbesättning som vekar vara hämtade direkt från gatan. Inte otrevliga men saknar totalt rutin. En del klarar ej språket varken engelska eller skandinaviska på ett rimligt sätt.
Åker mycket hellre med en B767 än en trång B787. Att B787 är ett nytt flygplan är närmast en nackdel med tanke på alla barnsjukdomar den flygplanstypen uppvisat.
Besättningen skall också ha rimliga anställningsvillkor inte något Kojs upplägg.
intressant att du gillar TUI ni du pratar standard…. ingen större skillnad mot övriga sardinburkar.
Jag bryr mig om jag sätter mig i en ny eller gammal
Taxi för att åka i 20min!
En +10h resa är näst in till “tortyr” i en gammal flygfarkost, funkar möjligtvis i en 747 då komforten är
outstanding.
Jag är dock ingen stor charterkund:-)
“Vingens” flygplan (Thomas Cook) ser allt annat än ut som “skit” inuti. Samtliga 330 har fått helt ny inredning, med seating 2-4-2 med nya stolar, och tv-skärmar (med USB-uttag) i varje stolsrygg. (Samma skärmar som SAS). Flera 321 är helt nya – 2 har fått helt ny inredning – och går inte att skilja från de helt nya när du väl sitter i kabinen. Inte skärmar i varje stol, men större och klarare skärmar i taket – drygt 20 stycken genom kabinen.
Det finns pax som både kontrollerar vilket bolag som flyger samt flygplanstyp. Jag är en sådan pax.
Några bolag har fått “Rött kort” sådana flyger jag inte med. Det är bl.a. Thomson Airways, Norwegian, Ryanair mflr. dessa bolag uppfyller inte den standard jag kräver.
Korrekt: pax bryr sig inte ett smack om vilken flygplanstyp de åker med. Inte heller bolag. Hur många ser skillnad på 737 och 320, 330 och 767 eller 787. Det enda folk vet är att den med puckel heter väl jumbo..? Och för övrigt ser “vingens” (sjukt töntigt uttryckt för övrigt) 330 ut som skit inuti.
Det beslutades inom koncernen att det ska vara Boeing dvs i slutändan en mix av 737 samt 787.
Antar att du menar TUIfly Nordic AB.
De har två B767-300 ett mycket trevligt flygplan.
Dessutom flyger de med fem B737 Next Gen ett helt ok flygplan.
Att byta flygplan skulle enbart öka kostnaderna. Varför skall man göra det?
@Haha
http://www.expressen.se/allt-om-resor/hundratals-resenarer-ar-fast-i-new-york/
Spännande att du överhuvudtaget frågar. Verkar som att till och med en punktering kan vara ett “advanced technical failure”.
I övrigt tror jag som föregående talare. Ytterst få som bryr sig om valet av flygplanstyp.
Är det 1 promille av alla charter pax som tar flygplanstyp med i beräkningen av semesterresan? Pris, destination och hotell är det som räknas. Möjligen skulle folk höja på ögonbrynen om det var en Tupolev men “nobody cares”.
Varför inte om det är DY?