Jet Time
Är det ett bra bolag? Modern flygflotta? Serviceminded?
svar
“11 år måste ändå anses var en säker ålder”. Vad får du allt ifrån?? Du är väldigt okunnig. Som andra insändare skrivit så säger ett flygplans “ålder” idag inte mycket om dess kondition. Gamla flygplan skall gå igenom samma underhållsprogram som nya och de kontrolleras konstant. Delta Airlines flög DC-9 fram till 2014, den sista turen gick med en kärra som var 36 år gammal. Den var i fint skick och hade kunnat flyga i många många år till. Ålder spelar ingen roll ur ett säkerhetsperspektiv, såvida underhållet sköts ordentligt, punkt!
Låter som om att du inte är i flygbranschen!
Det är faktiskt oftare fel på nya plan än på äldre.
SAS flygplansflotta har en snittålder på 11 år vilket får anses som säker ålder för flygplan. Några enstaka långdistansplan är 14 år och det är långt ifrån Jet Time:s 29 år gamla plan. Dessutom har SAS många nya A350 i pipeline. Åldern spelar väldigt stor roll vad gäller flygplanssäkerhet…
Så länge planens underhålls väl, är åldern inte så betydelsefull.
Jag har inga problem med att flyga med de.
Ett flygplans ålder spelar föga roll, det säger inte mkt. Ta tex SAS, dom har inte världens modernaste långlinjeflotta, men där har man uppgraderat kabin till en av de mest moderna som finns på marknaden. Svensson är inte flygnörd och har ingen aning om vad som är nytt och gammalt. Jet time får charterkontrakt eftersom dom är billiga, så enkelt är det.
Kollade precis in Jet Time flygplansålder på Fleet Age och det var då väldans skrämmande siffror för mig. En del av deras B737 plan är 29 år gamla!! Åldern ligger mellan 25 och 29 år gamla plan. Vem vill flyga med dessa plan ner till solen? Hur kan Ving, som annars är så kvalitetsmedvetna, sätta familjen Svensson i nästan 30 år gamla flygplan?
Är flygrädd men reser varje vecka både i jobb och privat och kan bara rekommendera jettime. Oerhört bra serviceminded personal, helt nya maskiner ATR700 tror jag de heter. Eftersom jag är flygrädd och reser mkt är jag mycket kräsen, men OJ vad nöjd jag är. Bara plus plus betyg!
@JT
Det började en bolagskurs 1 maj för basering i Billund.
@ Johan – Håller med dig angående Jet Time. Det gäller att tänka sig för vilka val man gör. Har ofta hört: “Ingen bra ledning” från vänner som jobbat där, både på mark och i luften.
Är antagningarna klara för cockpit?
Hej!
Är det någon som jobbar som cabinpersonal på Jet Time? Undrar hur ni trivs med jobbet och om ni skulle vilja beskriva hur era arbetsdagar ser ut?!
Tacksam för svar!
//Tess
!—— Da sees vi, har du et fornavn?
Japp kurs i mai 😀
7 st B737-300 och 3 st B737-700 är det korrekta antalet.
!—- Sier du det? Skal du på kurs i mai også? Trivlig!!!! 🙂
Kari—-> Ja jag har flugit innan, då blir vi nog kursare 😀 Trevligt!!
Jeg ha nå prøvet siden fredag å få lagt inn dette svaret så jeg prøver IGJEN; Kurset er to uker begynnelsen av mai i CPH, har ikke fått betingelsene enda så jeg vet ikke lønnen. Virker som et veldig fint bolag å arbeide for. Har du fløyet før?
Till Kari —–> Hur lång är kursen, lön mm. Är det ett tidsbegränsat kontrakt? Verkar det ett bra bolag att jobba för? Berätta gärna vad du vet!
Ja, de ansetter nå til OSL base og undertegnede har fått jobb. Det skal være nytt intervju om ca en uke.