Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

TYPERATING?

Tråden startades av jonas

Hej!
blev klar med min utbildning förra våren, har sökt jobb som en galning men de tycks säg inte vilja, har bestämt mig för att jag ska köpa en rating,
står mellang 737 ng/classic eller A320. Väger kanske lite mer på boeing hållet men jag är inte riktigt säker. vilken skulle ni rekommendera, med tanke på jobbtillfällen ?

SERIÖSA SVAR!

🙂

Publicerad den 2012-03-10 00:13
Skriv ett svar
Antal svar: 9

svar

red
2012-03-12 12:34

A:

Jag var inte tydlig. Det var menat positivt.. “kolla vad glad han blir till skillnad från alla andra bortskämda snorisar som vill flyga jet och bara ser status osv”

Så ja mina frågor är också seriösa, vänligen svara

tack

A
2012-03-12 11:07

red, dina frågor är för dumma för att besvaras. Herregud vilket otrevligt inlägg, var lite glad för andras skull istället.

red
2012-03-11 21:48

Kolla ni alla… killen blir glad av att flyga taxi, undrar vad han kommer tjäna..

vad tror ni?

är de värt att flyga taxi? vad kan man ta med sig? bryr sig bolagen om de?

ABA
2012-03-11 19:41

Stort grattis!!
Vilket bolag är det? Om du nu vill säga det förstås.

JONAS
2012-03-10 22:42

Hej på er!
Tack för alla svar. just nu mår jag inte mer än JÄVLIGT bra. Dagen efter att jag la upp tråden fick jag ett jobberbjudande (taxiflyg)

en arbetslös pilot mindre i allafall . Tack för era svar!

/jonas 😀

Givmild
2012-03-10 15:58

Vill du kasta bort pengarna i sjön ska du självklart ta en TR på Airbus!
Airbus köper upp hela Europa med sina flygplan och man ser till att dom som väljer deras flpl får förmåner som inte något aannan flygtillverkare kan konkurrera med.

Givetvis vill Europa att man ska vara störst på sin egen marknad med sin egen flygplanstyp.
Inget fel alls på Boeing men den typen får svårare hela tiden om du ser hur flygbolag hela tiden allt mer oftast övergår till Airbus.

Finns väl snart inte ett bolag i Europa som är utan Airbus så den är och kommer att bli mest använd i framtiden.
Se även OA vid Arlanda som ytterligare ökat med en simulator för Airbus så dom räknar med en stor ökning av kunder och piloter som kör typen!

Erik
2012-03-10 15:37

Om du köper dig en rating spelar det ingen roll om det är B737 eller A320, du kommer troligtvis inte att få något jobb utan erfarenhet på typen… minimum 500 timmar på typen brukar vara ett krav.

För att få ett jobb utan tid på typen så är nog enda vägen att gå via ett bolag, t ex Easyjet eller Ryanair.

OM DU KÖPER DIG EN RATING SÅ GÖR DET BARA OM DU HAR ETT JOBBERBJUDANDE INNAN RATINGEN BETALAS !!!

Inget av alternativen är bra men så är det idag.

Själv har jag 5000 timmar jet och över 3000 timmar på B737NG och har ändå svårt att få jobb på 737:an då det finns så många arbetslösa piloter.

Aq
2012-03-10 14:10

Har 737 rating och har inte fått intresse från ett enda bolag på 1år, även fast jag har jobb och 1500 tt på turboprop… Alla vill att man ska ha tid på typen, minst 300-500 h! Så köp inte, känner MÅNGA i samma sitts…
Finns även folk som Klarar intervjuer till ryan som har 737 utan tid och får köpa om Ryan rating, så de har då betalt 2 st…

Så spara hellre pengarna tills ett bolag ber dig betala en rating för att få jobbet!

Ex. Olika cadet program, wissair, ryan etc etc

Rating
2012-03-10 12:24

Självklart ska du investera i en rating. 737 är kanon, bry dig inte om alla arbetslösa 737piloter ute på marknaden, är du bara tillräckligt motiverad är det just du som får jobbet du drömmer om.
320’n är å andra sidan lite fräschare, så har du pengarna ska du nog satsa på den för att få ett roligare jobb.

Lycka till

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500