Skyways flyger igen
Det går rykten om att Skyways är påväg att starta om med nya ägare. Det behövs verkligen med tanke på den ohållbara situationen. SAS står utan en kvalitetsfeeder in till ARN. Oseriösa aktörer påstod att de skulle börja flyga Skyways linjer men än har vi inte sett mycket. Man kan lugnt påstå att “det bidde en tumme”.
Välkommna tillbaka Skyways ni har en given plats i flygsverige.
svar
Menar du att det skulle bli fler passagerare om Skyways började flyga igen?
Varför??
Skyways måste komma tillbaka då situationen är som den är snart finns det nog inget inrikesflyg kanske inga bolag går bra det är bevisat och säger sig själv
Hörde att 2N typ har max tio bokat på sina avg till ksd och vxo det är inte lönsamt
Säger bara
SKYWAY we miss you
Vad är det som säger att NextJet överlever? Det sa man om Avitrans också för några år sedan. Och titta på Skyways/City Airline.
OM nu Nya Skyways (eller vad de nu kommer att heta) kommer i luften kommer detta vara i en relativt förändrad skepnad och inte alls med det trafikupplägg som fanns vid konkursen.
Nej det verkar inte så!
Kanske inte, men sanningen är inte alltid mogen!
Du verkar väldigt mogen NTJ med en sådan kommentar.
Bara för flygsveriges andra operatörer är livrädd för Nextjet
Tråden heter SKYWAYS FLYGER IGEN! Vad 17 diskuterar ni Nextjet för här??
det är inga problem att återställa till pax-version
Nextjet har 4 till som kommer från SATA och görs nu i ordning i England så nog blir det mer ATP till Nextjet.
ok, tack. Jag antar att det är out of the question att åtrställa dem då? Då blir det alltså inte fler ATP i Nextjet med andra ord.
Att bygga om en maskin från passagerarversion till fraktversion är fullt möjligt, däremot inte tvärtom. Det är mycket av utrustningen i passagerarversionerna som rivs ut och ersätts med förstärkningar, som sedan blir mer eller mindre omöjliga att återställa.
Vad krävs i tid och kostnader för att återbygga en ATP från fraktare till ny recondad passagerar maskin? Någon som vet? Är det ens möjligt?
Re: T3 cykelställ
Vid femtiden är det riktigt stressigt på T3 för då går det TVÅ
Nextjet nästan precis på pricken samma gång; Växö och Visby.
Work hard !
Ingen har än så länge tagit över Citys linjer. Undrar om någon köper upp City, för flera av deras linjer gick väldigt bra.
Krigetkommer, var har du hört att svar kommer i juli vad som händer med skyways?
Det verkar som svenskt regionalflyg går en blomstrande framtid till mötes. Alla passagerare får möjlighet att åka ATP, så länge det nu varar. Bullrigt, långsamt och engelskt. Var det inte Lucas som släckte lyset?
Det finns bara 4 st ATP i passagerar konfiguration flygandes i hela världen,
Resten tror det är 53 st, är fraktflygplan.
Ska Nextjet flyga passagerare i dem?
T3 fortsatt cyckelställ med andra ord?
Jag hörde det och terminalen skall kunna ta upp till 6 ATPer samtidigt. Tydligen så tar de leverans av dessa efter sommaren. Det skall på skikt bli en ren Nextjet terminal.