Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS flyg nödlandade i USA

Tråden startades av SAS

SAS flyg nödlandade i USA efter att det blivit rökutveckling i cockpit?
Flygplanet nödlandade och alla passagerare evakuerades lugnt. Röken spred sig inte in i kabinen.

Kan någon berätta för en flygrädd vad som kan ha hänt?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15016953.ab

Publicerad den 2012-06-21 17:53
Skriv ett svar
Antal svar: 80

svar

Linköpingsbo
2012-07-05 23:44

Sitter du och säger att Q400 med vikande landställ är ok ? Huvudsaken är att man inte väljer SAAB?
Snacka om cyniker!

Pilot
2012-07-04 15:44

@Linköpingsbo

Du vet inget om Q400. Det enda som gäller är att produktionen av Saab2000 slutade för länge sedan när flygbolag, inkl Sas, föredrog Q400 som fortfarande är i produktion och säljer bra. Du kan inte förneka det hur mycket du än vill.

Din mamma är mycket ledsen över dina ohyfsade personattacker och jag vill inte fortsätta diskussionen med dig.

Pilot
2012-07-04 01:22

@Linköpingsbo

Allt jag skrev, inkl. antalet stolar, antalet sålda flygplan och prestandan var korrekta. Saab2000 är 10 knop snabbare än Q400, och har litet högre maxhöjd. Skillnaden har dock ingen praktisk betydelse pga olika time-to-altitude och descent speeds. Anledningen till att jag visade approximativa siffror var att Q400 har ett antal options som resulterar i olika prestanda, och att bägge flygplan hade liknande, dock inte identiska, flight envelopes. Det borde du ha begripit. Huvudsaken är att världens flygbolag generellt undvek 2000 medan Q400 tillverkas och säljer bra fortfarande. Det kan du inte förneka hur mycket du än vill.

Linköpingsbo
2012-07-03 18:49

Det enda som stämde i ditt första niduttalande var väl antal säten, resten var fel.
Saaben har genomgående bättre prestanda såsom fart höjd etc.
Men allt det där vet du säkert om så jag tänker inte sitta diskutera med en faktaförnekare.

Pilot
2012-07-03 18:03

@Linköpingsbo

Inget var fel. Bevisa motsatsen om du kan. Come on!

Linköpingsbo
2012-07-03 10:14

Nu är det så att det inlägg som är loggat Linköpingsbo 18.58 inte är jag (som skrivit dom tidigare inläggen).

Åter till diskussionen: Om man har fel på 5 av 6 fakta så är det inte längre ett oskyldigt misstag utan medveten förvrängning av fakta dvs lögn.

Pilot är alltså fortfarande en lögnare som dessutom är fräck nog att begära en ursäkt.

Rökaren
2012-07-03 08:30

Det sägs att ett kablage till cockpitfläkt orsakat rökutveckling med nödlandning i Bangor. Ororväckande likt Swiss 111 bortsett från att SAS gjorde helt rätt och landande.

För övrigt tror jag det finns tidigare trådar om SAABs tillkortakommanden, alla kategorier.

TT
2012-07-02 21:47

Kablaget till en cockpitfläkt sägs vara orsaken till rökutveckling och nödlandning i Bangor.

Jaha
2012-07-02 20:57

@Pilot. Vad är det frågan om egentligen? Dina kommentarer är verkligen en ren fars! Personangrepp är ju något du själv ägnar dig åt i många trådar. Helt ok när du själv gör det menar du alltså? Ja jösses. Återigen, du är uppenbarligen ett forumtroll inget annat. Dina inlägg hamnar alltid på en nivå där du har något uppdämt behov att läxa upp alla och allt. Vittnar väl ganska mycket om din karaktär ?

Linköpingsbo
2012-07-02 18:58

@pensionisten

Det var ingen fråga du ställde, mer ett påstående. Jag vill inte hamna i någon skiljesituation där vi båda ställer svar till varandra istället för frågor. Förstår du?

pensionist
2012-07-02 17:17

@Linköpingsbo

Vi väntar spänt på ett svar från dig, om du har något, dvs.

Pilot
2012-07-02 15:31

“Och således tyvärr ge “Pilot” rätt, även om det tar mig emot.”

Svårt att hålla dig till sanningen, eller hur?

“Du är en svamel-pelle, lögnare och mytoman.” är en personattack om något.

Pilot
2012-07-02 15:20

@Pilot(riktig)

Nu diskuterar vi Saab 2000, ett fiasko utan like. Certifieringen försenades också pga att flygplanet måste konstrueras om.

SV: Linköpingsbo
2012-07-01 18:29

Vilka andra fel?

Jag vet vad jag snackar om. Bevisa motsatsen. Saabs strategi var helt fel och 2000 var inte konkurrenskraftig. Om jag minns rätt skyllde man Saab 2000 misslyckandet på att “världen” övergav turboprops för jet…..Märkligt att endast Saab 2000 gick under, trots fartresurserna man skröt med, medan ATR, Bombardier, etc, turboprops fortsatte att sälja som vanligt och är fortfarande i produktion. Endast loooosers kan inte erkänna egna misstag eller ta ansvar för egna handlingar.

Jaha
2012-07-01 13:59

Måste rätta mig själv på punkten antal S2000 som byggdes. Och således tyvärr ge “Pilot” rätt, även om det tar mig emot. 63 st exemplar byggdes. 57 st är fortfarande i trafik. Tycker dock dina inlägg börjar likna en fars. Vad sägs om den här meningen du skrev till Linköpingsbo; Du ska lägga av med dina personliga attacker, be om ursäkt, ta tillbaka allt du sade och hålla dig till ämnet”. Jösses. Hur gammal är du egentligen? Luktar troll. Sen undrar jag lite hur diskussionen har kunnat gå från SAS flyg nödlandade i USA till pajkastning om Dash Q400 till SAAB 2000 och f#ns moster?

Mvh

Jaha
2012-07-01 13:34

Trollet “Pilot” har åter äntrat scenen med sina inlägg. Hur var det nu med sanningen egentligen? Hur många SAAB 2000 har tillverkats? Ta reda på fakta innan du uttalar dig. Du börjar likna en fars. Precis som i dina tidigare inlägg.

Linköpingsbo
2012-06-30 20:55

@Pilot:
Hur var det med dom andra felen då?

Pilot
2012-06-30 20:15

Du ska lägga av med dina personliga attacker, be om ursäkt, ta tillbaka allt du sade och hålla dig till ämnet. All min information kommer från officiella källor. Du kan ju fråga dig själv vfr Saab2000 undveks av världens flygbolag och endast tillverkades i 63 exemplar, medan Q400 och tidigare serier av DH8 har sålt mycket bra:

DH8-100 — 299
DH8-200 — 105
DH8-300 — 267
DH8-400 — 428

Totalt — 1099

Något mer du vill veta?

Pilot (riktig)
2012-06-30 19:09

SAAB 340/2000 byggdes i över 500 exemplar.

Linköpingsbo
2012-06-30 16:16

Hördu Pilot nu svamlar du hejdlöst och har fel fakta.
Om du vill leva med fel info så är det ju din sak och jag ska inte blanda mig i.
Av 6 påståenden är 5 fel, så tala om för mig varför jag eller någon ska ta dig på alvar.
Du är en svamel-pelle, lögnare och mytoman.

Om du vill ljuga så försök i alla fall verka trovärdig.

Jag uppskattar en intressant lögn precis som vem som helst, men inte ens det kan du prestera.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500