Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Linjer SAS

Tråden startades av Victor

De mesta lönsamma linjer kommer försvinna.

Publicerad den 2023-10-06 02:33
Skriv ett svar
Antal svar: 15

svar

pf
2023-10-24 15:03

Andreas, Flyr ble til fordi noen superrike personer her i Norge trodde at Norwegian skulle bli borte, samtidigt som at disse eiere hadde satt en limit, hvor mye de kunne tape/forlora.

Når de kom til den, var det slutt.

Man skal vel være glad for at mange i Flyr fikk jobb i Norwegian.

sv pf,

dette har jeg sagt ofte. SAS sine nye eiere vil nok kalkulere hva som lönner seg, og hva som inte, ift SAS.

Nye eiere vil nok også elimenere dobbelarbeid i bolagenes HQ’er. Det vil neppe gynne SAS.

sv pf
2023-10-09 11:59

Det du inte verkar förstå, är att SAS fortfarande behöver bli ett modernt kostnadseffektivt flygbolag.
Vad som är olönsamt idag kan bli det efter avslutad process.
Det är ett stort steg framåt att man hR fått in AF-KLM som delägare, mem resans slut är det ju inte.

Andreas
2023-10-09 07:02

pf, jag tror att det är du som är ute och cyklar. Jag ser inte relevansen i frekvens.

Tänk på att det inte var länge sedan Flyr fanns. Då flög tre bolag högfrekvent på dessa linjer. Att Flyr förlorade pengar vet vi, men att linjerna då var olönsamma även för SAS och Norwegian är väl inte svårgissat. Alltså inget samband mellan frekvens och lönsamhet.

Hur är det nu? Lönsamt, inte lönsamt? Som sagt, det kan man inte veta.

pf
2023-10-08 17:20

Andreas, vi får for SAS’s del håpe at dette er ruter de tjener penger på.

Disse, sammen med noe få andre city-pair, er jo noen av de SAS har höyest frekvens på. Klarer de ikke å få pluss der, er det virkelig ute og sykler…..

Som sagt för, nye eiere vil nok ta raskt tak i hvilke som er lönnssomme, eller ikke. Et annet de vil se på, vil være om det er funksjoner de ulike HQ’er utförer. Vil nok bli rasjonalisert.

Gh
2023-10-08 15:47

Sverige är den stora förloraren med SAS försäljning är min tro. Kanske kan ett nytt svenskt flygbolag blomma med en mer modern kostnadsstruktur för att gynna Sverige.

Karl
2023-10-08 10:34

Jag förstår inte alls trådens syfte? I vart fall tror inte jag allt för många linjer läggs ner, men vi får se.

Men fanns här inte en tråd på forumet där någon användare var tvärsäker Ryanair och Norweigan hade budkrig om SAS förra helgen? Ja herregud vilka välinformerade människor här finns. Det här forumet hyser av någon märklig anledning bara en massa FR fanboys (hur man nu ens kan vara det). Forumet blev väldigt mycket tystare sen folk insåg att faktiskt stora AF/KLM vill ha SAS.

@RE
2023-10-07 13:06

Varför skulle Lufthansa känna det som ett svek? Att någon kom in och räddade SAS från en konkurs? Var lufthansa group framme och budade?
Du ÄR besviken att det inte blev en konkurs och nu måste du sitta och tramsa som ett barn. Det här handlar om affärer och inget normalt företag sitter och känner sig sviken eller ledsen. Det är bara sentimentala mesar som gör det.

Andreas
2023-10-06 20:43

pf, varför nämner du specifika linjer (och i så fall just dessa)? Du har väl ingen aning om de är lönsamma eller inte, vilket den här tråden handlar om.

Teodor Brasved
2023-10-06 15:16

Svar: Victor. Du menar väl de mest olönsamma linjerna?

J
2023-10-06 14:56

Låter som att du är en perfekt företagsledare.

Andreas
2023-10-06 12:06

Lönsamma försvinner och olönsamma blir kvar? Ja, det känns ju lagom rimligt att investerarna pumpar in mängder av pengar med den briljanta strategin…

@Victor
2023-10-06 11:07

Borde vara så att de lönsamma linjerna blir kvar och de olönsamma linjerna får färre avgångar alternativt att de läggs ned.

Re.
2023-10-06 10:39

Tack Victor för din pricksäkra analys att de mest lönsamma kommer att försvinna. Jag är beredd att hålla med 🙂

Vad AF/KL väljer att göra med SAS är ännu oklart. Men det finns självklart ett stort incitament i den nordiska marknaden vad gäller passagerarvolymer till CDG/AMS och vidare ut i deras LH-nätverk. Vad som återstår av SAS nuvarande linjenät får vi väl se. Men Lufthansa ser det nog som ett svek och får nu intensifiera det kommersiella i Norden för att på egen hand locka volymer.

pf
2023-10-06 10:26

hvorfor det, SAS vil fortsette å fly OSL-BGO/SVG/TRD/TOS v.v

EB
2023-10-06 10:19

Varför skulle dom försvinna ?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500