Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norwegian – Ofta förseningar

Tråden startades av DW

Flyger Norwegian titt som tätt, och märker att eftermiddags- och kvällsavgångar har ofta en tendens till att vara sena. Vad beror detta på? Slingas planen för snäva?

Publicerad den 2019-10-29 14:28
Skriv ett svar
Antal svar: 13

svar

sv FO DY
2019-11-01 10:30

Då har ni alltså inte flugit ikapp tid. Att flyga ikapp tid, tolkar jag som att då är man ikapp. Eller…..vadå?

FO DY
2019-11-01 05:40

Det går inte att flyga ikapp hur mycket tid som helst i en B737 även med ett högt cost index. Så vi minskar förseningarna, men vi kan inte ta bort dem helt.

sv FO DY
2019-10-31 11:29

Om ni nu flyger på ett högre cost index, för att flyga ikapp tid. Varför blir det då förseningar ändå?

BS
2019-10-31 11:26

Det jag menar som trolig orsak, till korta turn around tider är att det är för få fpl.
Är det ett så konstigt påstående, med så många plan groundade?

Linepilot B737, ej DY

DW
2019-10-30 21:44

Hanna:

Vill du utveckla vad du menar med att du upplever att crew inte är effektiva vid byten? 🙂

FO DY
2019-10-30 18:14

@BS
Eller så lyssnar du på oss som jobbar på Norwegian. Det är för kort turnaround tid. Hade man haft 30 minuter eller 35 minuter istället för de 25 som de ger idag, så hade vi troligtvis gått iväg mer på tid. Nu får vi ligga och köra på ett högre cost index bara för att flyga ikapp tid.

asdf
2019-10-30 13:31

Tar han oxå över flygbolaget? Eller bara tour-operatören?

BS
2019-10-30 13:08

Trådskaparen frågade om orsaken till förseningarna. För korta stopp mellan sektorerna osv anger man. Men det har garanterat med MAX “groundingen” att göra.
Man har helt enkelt för få plan.

FO DY
2019-10-30 11:53

Det är för kort tid mellan sektorerna. Planeras ofta runt 25-30 minuter, så minsta lilla försening gör att vi blir sena redan från start många dagar, tyvärr.

Hanna
2019-10-30 11:50

Ja som tidigare anställd på Norwegian kan jag säga att det beror på tidtabellen. För korta turnarounds, en försening på morgonen ställer till resten av dagen. Även upplevt att crew inte är effektiva i byten.

DYSK
2019-10-30 08:00

Du har säkert rätt – för tight mellan flygningar,! Crewbyten, bussningar inrikes/utrikes etc tar mer tid i verkligheten än på pappret, Nuvarande vinterprogram är ”luftigare” och så glest att ett litet antal fastanställda i kabinen sagts upp!

Bob
2019-10-29 20:53

De har sålt av många plan samt har många Boeing Max som har flygförbud.

sv DW
2019-10-29 19:32

Är det en nyhet för dig, att MAX planen har flygförbud?
Kan det vara en orsak?

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500