SAS-UK
SAS går alltså ut och säger att dom skiter fullständigt i kritiken om att flyga passagerare London-Arlanda med mellanlandning i Danmark. Känns ju tryggt att ett flygbolag tar Safety first..
svar
Ja det är lite trams, från myndigheters och pressens sida. Man uppmanar folk att åka via någon annan hub i Europa för att ta sig hem, men att åka med SAS via CPH får man inte. CPH är ju just en hub i Europa, så vad är problemet? Rimligt att stänga trafiken från GB, absolut, men man får ändå vara lite konsekvent – är det tillåtet eller inte att åka via en annan hub eller ej? I så fall får vi ju stänga gränserna helt och hållet.
Kanske man borde angripa problemet på annat vis genom uppföljning, självkarantän, testning, men nej, det görs inte, vi blundar och hoppas på att allt går bra. Munskyddsrekommendation (som ju inte är effektivt enligt FHM, till skillnad från WHO) införs (trots dess ineffektivitet – är det stolthet inom myndigheten måntro?) om någon vecka (7:e januari, 9 månader efter resten av världen) så folk ska få tid att förbereda sig.
Tror du rört ihop Safety och Security. Du är inte den första..
Varför kommer det kritik mot det? Varför skulle SAS inte göra så? Hade det varit ett problem hade väl reglerna förbjudit det?