
Air Leap hyr in Amapola för trafik i Norge
Publicerad den 22 december 2021Kommentarer
Hangaren i Röros tar max in en ATR42, så för seriöst underhåll så blir det en sådan om inte Saab räknar på de nya bromsvärdena.
Förr eller senare blir det för dyrt att hålla F50 flygande och reservdelarna tar slut. Vilket flygplan ersätter då eller måste ett antal flygplatser antingen byggas om eller läggas ned?
…så blir det till slut Amapola och dess Fokkrar, besättningar, tekniker och organisation som klarar det andra inte riktigt fixar.
Är det inte lika bra att Amapola tar över kontraktet perioden ut.
Tyrone
Det handlar om att om inte SAAB 340 klarar detta så kommer definitivt inte ATR72 göra det.
Det finns en anledning till varför F50 var den största kärran på dels Trollhättan och dels på Vilhelmina under många år.
F50 är även en bättre maskin ur alla aspekter.
De flesta piloter på Amapola vittnar om att de inte skulle byta till en ATR under några omständigheter.
Hvor har dere det fra at de vurderer å sette inn sin egen ATR72? Om dere leser pressemeldingen fra Samferdselsdepartementet så står det at Air Leap på sikt skal sette inn en ATR42
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten