Air Leap satsar på mer flyg från Bromma
Publicerad den 22 januari 2021Kommentarer
Det intressanta man spår om pandemins efterföljder är att färre bolag lär ha stora fasta kontor. Istället lär många jobba hemifrån. Dock lär lika många affärsresenärer resa för att sluta avtal, besöka produktionsanläggningar osv osv.
Inrikesflyget kommer inte vara som innan Corona. Företagen har sett möjligheterna med digitala möten under Corona krisen. Affärsresenärerna kommer vara på en långt lägre nivå än pre Corona och detta kommer slå hårt mot aktörerna på Bromma då 90% av resenärerna reser i jobbet.
Jag tror BRA ligger och väntar på att få köra om Leap snart.
Låt Flygbolaget BRA komma tillbaka .Till Bromma flygplats. Låt även flygbolagen Amapola och Leap. Stanna kvar och utöka flyg trafiken.
Det behövs 3 flygbolag på Bromma flygplats sjukdomen Covid19 ställa till detta. Då kommer flygresernärena till tillbaka. Men kan ta lite tid. Dessutom. Satsar flygbolag på Elflyg i framtiden. Avtalet med staten står ett kontrantakt till 2038. eller kanske lite längre. Detta bör hållas. Swedavia bör ändra sig så småningom låt BRA komma tillbaka.
Vi är många som enbart önskar besöka Stockholm utan att resa vidare ut i världen; vi önskar landa i en simpel liten flygplats mitt i city, och därför är Air Leaps satsning helt underbar!
Vi som bor ute på landsbygden är inte betjänta av en massa olika småbolag som flyger till ARN eller BMA.
Vi vill ha bolag som samarbetar så att vi kan flyga vidare ut i världen på samma bokning.
Alla dessa småbolag är ett elände.
Som “ny” kund hos Leap efter att BRA försvann så kan jag vara tacka för att dom vågar stå upp och satsa på BMA. Jag tappade förtroendet för BRA efter deras senaste uttalande.
Nu hoppas jag bara på att Bromma får vara kvar så kommer jag fortsätta flyga till Bromma men med Leap fortsättningsvis.
Tack!!
Man kan undra hur länge de kan flyga runt med halv tomma plan. Som jag förstår det så är kassan inte stor.
Du får nog vänta bra länge innan det landar några kommersiella elflyg på BMA som avlastar ARN även om BMA så skulle bli kvar efter 2038.
Riktigt bra nyheter detta och oerhört häftigt att Leap vågar satsa!, inte minst mot SAS.
Helt enig i analysen av destinationer som behövs.
BRA kan fortsätta sin Törnrosa sömn. Finns inget behov av dem. SAS kör ARN och Air Leap Bromma och Amapola backar upp med ACMI.
Klart!
Bromma flygplats behövs för Sveriges utveckling och de framtida elflygen för att avlasta Arlanda.
All lycka till Air Leap!
Om nu Leap expanderar och BRA startar upp på vårkanten tillsammans med SAS som flyger till ARN… känns som det kan bli blodigt. Delar Per B:s analys om att det inte finns underlag för detta…
Ett avreglerat monopol, eller inget flyg alls är frågan, SAS existens avgörs i år när nästa stödpaket måste till. Likviditetsbristen är uppenbar när återbetalningen fortfarande dröjer.
Det är dyrt att flyga nästan tomma plan, undergången skyndas på. Stora bolag som LH får svårt att motivera sin existens även för den Tyska staten.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten