
Långt till nya långlinjer på Arlanda
Publicerad den 16 september 2020Kommentarer
“När långlinjetrafiken på Arlanda åter kan öka beror helt och hållet på en eventuell ökad smittspridning”. Jasså? Så den kan öka om smittan ökar…?
vi lever inte på varken 60 eller 80 talet längre.
SAS gör det enda vettiga eftersom det är mycket lönsammare med långlinjer från CPH än från ARN.
Otroligt att vissa inte fattar att SAS måste tjäna pengar. Vissa tror sig veta att det handlar om politik, patetiskt.
Undrar om Turkish kommer att öka på. Flög ARN – IST härom veckan, och det var knökfullt både dit och hem.
Allt trafikflyg är i djup kris överallt. SAS verksamhet går på knäna och frågan är om bolaget överlever. I det läget diskuterar Flygtorget långlinjer från Arlanda. Märkligt!! Frågan är om långlinjerna ens från Kastrup överlever vintern, inte om Arlanda får nya långlinjer. Vi vet att långlinjer på Arlanda kommer tillbaka. Men kanske inte med SAS.
Reser i princip aldrig DY, och bryr mig inte om deras existens/ser inte dem som någon benchmark. Det kommer alltid att finnas någon som axlar ansvaret, tydligt att det dock ej är SAS.
Hur många av DY’s flygplan ser du i luften? Sas har iallafall trafik, i liten skala visserligen, som sakta är ökande.
SAS visar exakt vad de går för. Det är ett danskt flygbolag. Att resa via CPH är att gå tillbaka till 60-talet.
LHs VD säger att bokningarna nu är 90% lägre än för ett år sen, därför vidtar han nu kraftiga neddragningar av allt i bolaget, det går inte att skicka tomma flyg på långlinjer det inser alla.
De som startat upp långlinjer kommer snart stänga ner dem. Dessutom om några månader kommer många konkurser av stora etablerade flygbolag. Ingen går säker.
SAS gör sig själva en otjänst med detta smittspridningsdravel. Andra bolag är tillbaka i luften, medan SAS letar alla anledningar till att undvika det. Det håller inte. Bestäm vad ni vill göra, kunderna hittar andra alternativ och nu när tex Lufthansa gör ett jättejobb finns det ju ingen anledning att gå tillbaka till veliga, trötta, dyra SAS.
Vad grundar ni denna tidsram på Flygtorget?
“All Nippon, som alltså stod på tröskeln till att inviga linjen från Tokyo är av allt att döma borta från Arlanda åtminstone ett år framöver”
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten