
Mitt i krisen: De vill starta nytt flygbolag
Publicerad den 30 april 2020Kommentarer
Fel rubrik det är väl snarare en resebyrå de vill starta
Att starta upp flygbolag igen efter krisen kostar miljarder, så även för BRA, var ska dessa pengar komma ifrån? tror knappast investerare direkt lockas till Branschen och det egna kapitalet är förbrukat, både för Braathen och Stordalen
Ving behöver ytterligare en fem miljarder för återstart, Tui har tyska staten som möjlig sponsor, men inget är säkert i resebranschen just nu och några månader framåt.
Tror du kan glömma det där med BRA. Det är en copy cat på Norwegians öde. De kommer inte i luften igen, och skulle de mot förmodan göra det så är det i väldigt liten omfattning med ett par flygplan.
Undra om dom tänkt på att BRA är tillbaka i Sept!
Air Leap tar över och växlar upp till ATR72 när behov finns.
Hittar Werkelin verkligen finansiärer efter fiaskot med Gotlandsbåten? SAS och BRA är ju dessutom tillbaka när sommarens turistpriser är upphör.
Hoppas de lyckas. Hade BRA hållt fast vid detta konceptet o struntat Malmö Aviation hade de fortfarande funnits idag…
Hoppas de startar upp någon mer bas??
De tar ju ingen risk med eget AOC OL
Betydligt färre nu som kan utföra dessa flygningar, bästa vore ett samordnat regionalt flygbolag för Sveriges alla mindre flygplatser, att handla upp en linje fungerar inte, bara tillbaka i samma sandlåda hela tiden.
Så fort en annan aktör tar upp linjen så läggs detta projekt ned, lär bara vara en tidsfråga..
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten