
Norwegian ställer MAX och drar ner i Sverige
Publicerad den 19 oktober 2020Kommentarer
Ska norweigen inte flyga till malaga från göteborg?
för mkt hych hysch .varför skriver man alldrig om t.e.x bolages total ekonomi. och vad planen kostar. vad service görs med planen när de står.
rost i mtr är inte bra hälsa. i baghdad är varmt där behövs däcksskydd för solen. vita däcksidor behövs men flygoljan 90öre liter.
för mkt hych hysch .varför skriver man alldrig om t.e.x bolages total ekonomi. och vad planen kostar. vad service görs med planen när de står.
rost i mtr är inte bra hälsa. i baghdad är varmt där behövs däcksskydd för solen. vita däcksidor behövs men flygoljan 90öre liter.
Bertil hur många av oss passagerare tror du på allvar sätter sig själv, sina anhöriga eller sin personal ombord på en B737MAX?
Personligen tvekar jag inte en sekund att stoppa uttaxningen och kräva att få gå av efter det jag gått bakom vingen och kikat ut på motorernas ”fransar”. Aldrig jag reser med den skräckmaskinen.
De borde sättas i konkurs, är skyldiga stora summor till svenska staten. Förbjud dom att verka i Sverige till se betalar tillbaka lönegarantin som svenska skattebetalare fick stå för.
Hur blir det med ex Malaga från Göteborg? Just nu inställd första veckan i dec – någon som vet något om
planerna runt jul/nyår?
SAS neo’s har en betydligt högre kapitalkostnad, än DY’s B737-800. Skulle de mot förmodan återinsätta Max’en, så är det SAS som får den svåra konkurrensen. Lägre fuel burn samt lägre kapitalkostnad.
Kanske en ide att ta MAX i drift igen till våren och starta upp vissa långlinjer med den istället för dreamliner.
är det du fablar om, svammel putte? Det var bemanningsbolagen som konkade, inte Norwegian Air Sweden.
Måste bli svårt långsiktigt att konkurrera med SAS som nästan helt kör med NEO nu.
Bränslekostnaden är inte allt men vi pratar om ungefär 3 tons skillnad i förbrukning på att flyga till Palma och tillbaka från Stockholm.
Även en sträcka som Luleå handlar det om hundratals kilon.
Oavsett Gullans visstidsanställningar på div bolag, tycker jag att detta och enligt mig skitbolag borde få näringsförbud i Sverige.
är det du fablar om, svenska delen av Norwegian flying circus har ju konkat för länge sedan.
Antal linjer och antal avgångar är svåra att jämföra. Undrar när de dumpar Norwegian Air Sweden och alla flygplan de inte vill ha?
Vilka gör du reklam för Gullan?
innan flygtrafiken är tillbaka. Därför ingen anledning för Norwegian att finnas till, behovet finns inte där. konka det där misskötta eländet och se till att hjälpa Braathens nya bolag i stället.
Vi bibehåller våra destinationer och öppnar sakta upp trafik och förbättrar tidtabeller allteftersom efterfrågan ökar, här kommer vi att ta fina marknadsandelar. och vår fina service på flygplatserna och ombord öppnar också sakta upp.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten