
SAS: fler flygresenärer i mars
Publicerad den 9 april 2024Kommentarer
Ett nytt slimmat och effektiviserat SAS har stora möjligheter för att bli ett lönsamt bolag. Intercont samlas på CPH, ARNs intercont linjer har altid varit väldigt olönsamma, inte bara SAS men flertalet andra bolag har haft/ har problem med detta.
HQ ska väl nya ägarna bestemma vart ska ligga. Det blir nog där det är nu. Onödig kostnad att flytta på det.
Idag meddelar SAS att de skjuter på räntebetalningen på drygr 400 miljoner (6 månaders ränta) för hybridlån på framtiden. Alla ni som tror att SAS kommer att fortsätta som idag borde ta sig en tankeställare. Danska staten kommer att få tufft med pesronalen nästa år om de skall vända SAS.
Sista striden för SAS. Och tror inte de kommer att kunna överleva mycket länge till. Detta är det bästa de kan åstadkomma. Och det är inte bra nog. Dessutom finns det stollar som föreslår en lyxflytt av SAS huvudkontor till Köpenhamn. Dyrt i drift och kostsam flytt mitt i kölvattnet av deras rekonstruktion.
Spændende og positiv udvikling.
Endelig en ejerkreds der ved hvordan man driver luftfart, og uden den svenske og norske stat involveret skal man ikke høre på brok om de spilder deres skattepenge.
Samtidigt tappar man tillgång till 25 flygbolag.
Vet SAS kunder om detta tro?
Det är en gåta hur SAS i dess nuvarande form och med de diffusa och otillräckliga planer som presenterats skall kunna överleva ett år med de nya investerarna. Det enda som verkar ligga i planen är att CPH Airport och dess anställda skall räddas ett år till.
Klipp gärna ur detta inlägg och läs igen i april 2025.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten