SAS har sålt 50.000 lågprisbiljetter på fem dagar
Publicerad den 4 april 2005Den 30 mars gick startskottet för det Nya Inrikesflyget med enklare och billigare biljetter, en ny version av SAS svenska bokningssajt och en ny inrikesmeny ombord. Därmed startade också SAS Sverige försäljningen av 300.000 lågprisbiljetter för 450 kronor på samtliga inrikesdestinationer under 2005. Idag - bara fem dagar efter säljstart - såldes den 50.000:e biljetten, som var utställd mellan Stockholm och Göteborg.
- Det rasslade bara till. Vi hade tänkt berätta om den 10 000:e biljetten för 450 kr, men hann helt enkelt inte med. Den såldes redan första dagen, konstaterar Anders Ehrling, VD i Scandinavian Airlines Sverige.
Bilden: SAS MD80 sticker upp, foto Magnus Elander
– Att kunna flyga billigare och enklare med SAS har helt tydligt varit efterlängtat. Gensvaret från passagerare, kunder och resebyråer har varit överväldigande. Eller som en resenär uttryckte det igår: “Nu kan vi gå tillbaka och flyga med SAS igen!”
Hittills har det Nya Inrikesflyget kommunicerats via samtal, Internet, media och tryckt material. Den kommersiella kampanjen i startar idag den 4 april och kommer att gå i TV, radio, tidningar, på Internet och utomhus.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten