
SAS: Nytt sparprogram och ny organisation
Publicerad den 27 augusti 2019Kommentarer
Det enkla vägen är att all trafik under 160pax outsourcas och att allt tekniskt underhåll sköts av Airbus a la Norwegian’s deal med Boeing. Den svåra vägen är att skola fram chefer och konstant effektivisera med 6-9%/år samt rotera runt de bästa cheferna på nya positioner vart 3:e år så att de blir i världstopp och håller sams. Skräcken är en Dansk styrelseordförande med Svensk VD och Norsk planeringschef.
Vi måste få veta!
Att det var en nyhet för Gullan, säger en hel del….
Väntar med spänning på en initierad kommentar från Gullan.
Jag tror att mer av underleverantörer, är att föredra ! Air Baltic exempelvis. Sälj 737 omgående och skrota A340-maskinerna nästa år !
De bästa nyheterna på länge, detta kommer att lyfta hela bolaget. Kortare beslutvägar, slimmad organisation och mycket effektivare.
Tråkigt bara att det bara är män i organisationstoppen.
Det blir inga indragningar på kaffet eller vår fina service ombord
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten