Turkish Airlines satsar på Arlanda
Publicerad den 12 augusti 2013Kommentarer
Elias! Bensin och 878……. ? Fattar ungefär Din koll……
Vad säger man om Qatars framgången på ARN som började flyga ett A321. Precis p.g.a. ökande efterfrågan och konkurrensen började de flyga ett större A330 som till slut blev ett modernare och mer miljövänligt Dreamliner 878. Varför funkar det bra för de som har lika många Transfer Pax med anslutnigsflyg från Doha och inte för Turkish?. Emirates efter den 4 September inleder dagliga flygningar ARN-DUB,med de väljer icke ett litet A321. Märkligt nog de väljer ett stort Boeing 777!!!!.
Varför flyger inte Sas 330 mellan ARN – CPH?
kanske för att mer en hälften är transfer pax med anslutningsflyg olika tidier på dyngnet?
Det blir bättre lösning om TK slutar flyga tre gånger ARN-IST med små A321-200. Istället TK borde flyga BARA en gång dagligen med ett stort Boeing 777 eller A330 . Flygbolaget sparar på det bl.a. bensin, personal och flygplans underhållning. För Arlanda , som står inför stora miljöutmaningar, det är avgörande att minska start och landningen. Har man en riktig stor efterfråga på resor, då det går bättre att flyga med stora flygplan och samtidig förbättra flygplatsens miljön.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten