
Hit flyger SAS i juni
Publicerad den 5 juni 2020Kommentarer
Du läste väl detta.
SAS.
7 miljarder i vinst senaste 5 åren.
Enorma skatteintäkter till staten genom anställd personal i Sverige, flygplan registrerade i Sverige, bolaget registrerat i Sverige. Etc etc etc.
SAS är tillbaks där det började. Växlingsstationen i CPH, till nöds får vi nöja oss med torftigt matar flyg med avsiktligt långa transfertider i syfte att göra lokala näringsidkare. Till allt detta ska vi också betala från våra skattepengar. Skänk eländet och välkomna riktiga flygbolag.
Att trafiken börjar dra igång igen..
Assar: Skiter i Sverige? Vad är det för ytterligare inrikesrutter du hade förväntat dig från SAS förutom de här och de som redan annonserats tidigare? Något annat än inrikes är väl knappast aktuellt att återstarta i juni eftersom svenskar fortfarande avråds från att resa utomlands.
Men om det ändå är utrikes du vill flyga kan du flyga till London med SAS. De flyger bara dit från Arlanda (i Sverige, landet de skiter i).
Varför ska vi skattebetalare pumpa in miljarder i ett bolag som skiter i Sverige, flyttar massor med strålar till Irland och serverar dåligt kaffe? Skänk hela rasket till Danmark, så blir konkursen snabbare.
Är det inte logiskt att SAS återöppnar rutter från Danmark till Tyskland, Norge, Island och Färöarna när just dessa nationaltiteter får resa mellan varandras länder? Man får ju göra nödvändiga resor mellan Danmark och andra länder också. De rutter från CPH som du tycker är ologiska måste alltså bara vara rutterna CPH-Bryssel, CPH-Milano, CPH-Palanga, CPH-Vilnius, CPH-Aten, CPH-Malaga, CPH-Nice och CPH-Split? Jag tror att de kan funka även om t.ex. kroater inte får semestra i Danmark.
Behövs snart varken SAS eller andra bolag, Sveriges befolkning är ju på väg att utrotas. Då kanske t.o.m Kastrup saknar svenskt bistånd.
Dags för svenska staten att dra sig ur det som heter SAS men lika gärna kunde kalla sig Ebberöds bank. Går back med en (1) miljard/månad!!
Det här kan ju vara ett bra läge för andra flygbolag att faktiskt konkurrera ut SAS på ARN. I Skandinavien är det ju helt uppenbart att antalet passagerare som ska resa till/från Sverige är betydligt fler än de andra länderna resten av det här året. Så varför skulle inte dessa passagerare välja att flyga non-stop istället för en helt meningslös mellanlandning i Danmark? Vore kul att se andra flygbolag ta upp kampen på några linjer.
Inga flyg från Sverige inga svenska skattepengar för att rädda företaget. Det räcker nu.
Det skall bli så härligt att komma upp i luften igen,
Och få möta alla kunder igen.
Även om vi har ett mycket begränsat service koncept, kommer kunderna att vara nöjda med att vi flyger igen.
Och lita på att det sitter purrpurr rött läppstift bakom munskyddet.
SAS vil lose all trafikk igjennom CPH. Og bruker svensker og normenn cph for å fly videre, vil jo ikke det bidra til å få flere flylinjer fra Stockholm og Oslo! Boikotter hele SAS fior min del.
Att SAS kör igång lite mer. Det verkar som att inte många bryr sig om att danska och svenska UD avråder från att resa ut i Europa i sommar.
Danmark är ju stängt för alla förutom norrmän, tyskar och islänningar. Sverige är öppet för alla européer. Vem ska de flyga till CPH då? Är det inte mer logiskt att börja öppna med flyg till Sverige, där resenärerna faktiskt kan komma in i landet?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten