Det finns 11 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Nyheten har en egen tråd i vårt Flygforum
|
Purser på SK673
Skrivet av Gullan Purser&Service expert, 2015-06-09 14:40:32
Det var jag som jobbade ombord och ledde arbetet bland flickorna. Oj vad kul att få så mycket uppskattning. Vi gjorde allt, som vi alltid gör för att våra gäster skall trivas ombord, och bjuder alltid på Kaffe The & bästa servicen i luften. Känn Er som hemma och Välkommen ombord!
|
|
Ofattbart
Skrivet av Mange, 2015-06-09 13:10:01
Helt otroligt vilka duktiga experter här som ideligen måste in och grina i varenda artikel.
Skaffa er ett liv istället och sluta smutsa ner flygtorget tack!
|
|
Gnälliga gänget
Skrivet av Bertil, 2015-06-08 10:52:36
Trevligt skrivet och en liten vardagshistoria ur flygvärlden. Tyvärr så är det mest gnäll och personer på detta forum som mest letar efter felaktigheter så att dom kan visa att dom är besserwissar. Jag som inte är stammis på linjen till FRA tycker att det är trevligt med en reserapport på en standardresa. Syftet är så klart att den som är intresserad skall kunna lösa artikeln. Detta är ett flygforum och ett reportage som detta passar utmärkt här.
|
|
Vad är syftet? En trevlig läsning!
Skrivet av Skogstysken, 2015-06-08 01:44:35
Bra skrivet, trots mindre faktafel som påtalas här. Men vem bryr sig egentligen? Är stammis på SK673 och känner väl igen mig i berättelsen. Överensstämmer helt och hållet med min upplevelse av servicen ombord!
|
|
Syfte
Skrivet av DW, 2015-06-07 17:26:50
Vad är syftet med denna artikel egentligen?
|
|
Flygtur
Skrivet av Klas, 2015-06-07 11:02:54
Det är inget fram och tillbaka, det låter som en normal flygtur. På 30.000ft + så är man på alla platser i Skåne samtidigt beroende på vilket håll man tittar. Jorden är inte platt och luftlederna är lite kantiga.
|
|
Fram och tillbaka
Skrivet av Paprikatåget, 2015-06-07 09:43:52
Trevligt reportage! Men som vanligt är geografin lite svamlande "...tangerar västkusten (med litet v!) i höjd med Ljungbyhed...". Eftersom Ljungbyhed ligger klart inne i landet så borde väl Helsingborg vars en bättre referens... Men det blir än snurrigare om man där "passerar" kusten, dvs kommer ut över vattnet och därefter Malmö för att sedan passera Köpenhamn. En något underlig zigzagflygning...
|
|
Rätt fylgplanstyp
Skrivet av Osäker , 2015-06-06 23:03:09
Om jag inte är ute och cyklar helt är flygplanstypen på bilden 737-700 och inte -800 som väl har två nödutgångar per vinge
|
|
Just det
Skrivet av Codeshare, 2015-06-06 22:12:12
De flesta SAS-flygningar går i codeshare med ett eller annat flygbolag. Den här gången är flygningen en SAS-flygning. Varför Lufthansa lyfts fram är obegripligt. Den här flygningen har säkert också UA-flightnummer m.m. Men det är en ren SAS-flygning. Code share är just code share och inte pooltrafik.... Felaktigt således...
|
|
SAS flight
Skrivet av Bussen, 2015-06-06 19:24:06
Visst är det en SK flight med codeshare LH men oavsätt så tyckte jag det var en trevlig och bra skriven artikel.
|
|
Inte LH
Skrivet av SAS-Flight, 2015-06-06 09:11:25
Näru det här är inte på något sätt en Lufthansa flight utan en ren SAS flight som heter Scandinavian 673. Men Lufthansa säljer biljetter på flygningen med egna flightnummer. Men officiella flygnumret är SK 673 och absolut ingenting annat!!! Okunnigt av skribenten.
|
|