
BRA: fem nya utrikeslinjer
Publicerad den 9 oktober 2019Kommentarer
…när 363 flygande slutar pga arbetsbrist vid denna tidspunkt.
Wideröe och BRA har ju inte immunitet att bedriva koordinering av rutter och tidtabeller. Då skulle de behövt ansöka svenska och norska myndigheter om t ex ett joint venture. Så ja, det här är legalt mycket tveksamt.
Bromma & Västerås flygplatser borde ej ha passagerarflyg. Utan endast ha samhällsnyttiga flyget & helikopter för polis ambulans kustbevakningen skolflyg etc. Samma som på Säve flygplats i Göteborg. Passagerarflyget i stor sthlm hänvisas till Arlanda & Skavsta
Konkurrensverket? Skojar du? WF har kärror och crew stationerade på Torp och BRA på Bromma. Kostnadseffektivt och medger en bra tidtabell. Det är väl ett rimligt samarbete precis som LH/SK t ex gör på många linjer. Hur tänkte du nu?
Och vad är det med det… ?
Två gånger i veckan känns som en svår linje när man kan flyga från CPH med båda SAS och Easyjet.
Wideröe och BRA har alltså avtalat att den ena parten sköter morgonavgången och den andra parten eftermiddagsavgångarna. Eller vad vi andra kallar marknadsuppdelning. Vem ringer Konkurrensverket?
Så länge BRA har en marknad och ett passagerarunderlag så finns BRA. Om BRA enkom ska finnas för sin fina logga, flygplan eller anställda så är svaret enkelt. Först kommer marknaden, d.v.s. kunden, sen bygger man därifrån och uppåt. Så, finns kundunderlaget om ett år?
Brukar inte början på slutet vara när bolag öppnar linjer till höger och vänster… finns BRA om 12 månader?
och så den eviga frågan: Bromma – London, eller är det en helt omöjlig linje. Det skulle verkligen förändra avståndet mellan dessa städer. Bromma flygplats är fortfarande undervärderad vad gäller resekomfort och jag förstår inte varför. Är det att folk aldrig testat att flyga därifrån, eller?
Helt enkelt jätte bra nyhet.
Märkligt att BRA inte hade förmåga att ta in A319 som ersättare till Avro. Med A319 hade detta försök till utrikestrafik varit extremt mycket flexiblare. Propp och A319 är som natt och dag gällande range och bekvämlighet
er neppe Norges tredje største flyplass. Den er nok lenger bak, nr 6, etter OSL, BGO, TRD, SVG og TOS. Målt i pax.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten