
Atlantöarna allt viktigare för SAS
Publicerad den 4 november 2019Kommentarer
med i EU.
Jeg antar derfor at det er bilaterale avtaler for å trafikkere Vagar.
Markedet er begrenset, spesielt vinterstid uten turismen.
Airlantic har forsøkt å starte en rute til en av New Yorks flyplasser, men jeg tror prosjektet er lagt på is.
…konkurrence til Færøerne, hvor Atlantic Airways gennem mange år har haft et de facto monopol med deraf følgende høje priser. SAS startede flyvninger til Vagar i 2017, men blev først i år godkendt til RNP (fRequired Navigation Performance). RNP er essentielt ved flyvninger til Færøerne på grund af de vanskelige indflyvningsbetingelser ved dårligt vejr.
har i hvertfall hatt rute fra Oslo i de ca 10 siste år med SAS.
Når det gjelder Grønland er det først i år EU har fått avtale om mer liberalisering av trafikken dit. Grønland gikk ut av EU får en del år tilbake.
Så langt jeg oppfatter det startet SAS først å fly på Færøyene innenværende år.
har väl inte flugits regelbundet av SAS?
Det är verkligen trevligt att träffa alla nordpolarna och spännande människor från atlantöarna.
De känner sig som hemma när de kommer ombord.
Detta är ett viktigt ben för SAS att stå på .
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten