
Alitalia återuppstår – ännu en gång
Publicerad den 19 augusti 2020Kommentarer
Nya SAS: Swedish Airlines System
Normalt i affärs sammanhang lägger man inte nya pengar i gamla svarta hål, bara återbetalningarna för flygningar som inte utförts är mångmiljardbelopp, sen alla obetalda fakturor lika mycket om inte mer, alla löner skatter etc.
Finnarna har kört eget länge, och de är hälften av vår befolkning.
Men i SAS fall ur ekonomisk synvinkel
Varför inte starta om bolaget “nya SAS”
ut med det gamla in med nytt fräscht.
Låt Danskarna köra ett eget bolag.
Idag är det köparnas marknad på helt nya flyg.
inte emot SAS, bara påpekade att Alitalia delvis, eller ja nu 100%, statligt ägt bolag. Pengarna som rinner in och ut ur Sverige är beroende av att det finns jobb utomlands också – och SAS har ju också fått stöd av – jo svenska staten… allt hänger ju ihop?
Det kan inte vara några större problem att köpa flygplan till vrakpris idag. Dreamliners och NEO finns väl i överflöd? Dock lite konstigt att man inte väljer en större Airbus och att samtliga piloter kan flyga allt..
Varför är du och så många emot SAS? Är det bättre att lägga jobben utomlands till utländska bolag som är backade ifrån sin hemländer? Låta pengarna rinna ut ur Sverige ännu mer och öka på arbetslösheten?
Det är den svenska avundsjukan, det är något fel på svenska folket!
Då var det fixa, med staten i ryggen in i framtiden så skall det väl gå ett tag till:)
Här går våra svenska skatte pengar att bygga upp Alitalia när vi behöver betala mer EU pengar.
klart “italiens vingar” (övs. Alitalia) inte kan gå i graven, en nationalsymbol lik SAS
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten