
Skåneflyg – nytt flygbolag i Kristianstad
Publicerad den 19 november 2020
Kommentarer
Det s.k nytänkandet har prövats ett otal gånger förr och utan framgång. Nu tror sig några investerare och lokala “flygexperter” kunna få till det. Misstänker att det finns en koppling till Gotlands flyg och att S340 kommer från Polen. Vart passagerarna skall komma ifrån borde vara prio. Klart är att pengarna snabbt rinner iväg och därmed investerarnas vilja att satsa mer…….
Tror ATR42-500 passar på denna linjen.
Ska de flyga till Bromma eller Arlanda?
Som det är nu med passagerar antal, ska dessa 2 betala 8000 kr st för att bolager ska gå runt eller hur ska de ordna finansieringen
Men ska dessa herrar driva ett ”flygbolag” plus en serieentreprenör? Hur i h ska det gå till? Var är branschkunskapen? Det kommer aldrig funka och mycket stålar kommer brännas. Finns det ingen i branschen där nere som kan hjälpa till?
Hur skiljer sig priserna per flygning åt mellan SF3 eller AT7 vid 15 flygningar t&r KID-ARN per vecka?
Om det blir Saab 340 så är det väl NyxAir eller Sprint som står på tapeten?
Oj vad vacker målning! Här snackar vi nog sveriges snyggaste målning!!!!
Önskar all lycka till detta bolag
Kul i dessa tider
Återigen, Skåneflyg är INGET flygbolag med AOC, OL osv. Det är en resebyrå, biljettförsäljare eller kalla det vad du vill, men inget flygbolag!!
Så trafiken för RESEBYRÅN ”Skåneflyg” ska alltså köras med Saab 340! Då får jag säga GRATTIS till Air Leap 🙂
För det är väll en SVENSK operatör som ska göra jobbet?? ELLER???
Med vänlig hälsning
F/C Fokker 50
Underbart med en SAAB 340.
Dock hade kanske en SAAB2000 varit bättre på sträckan, men helt underbart att de dock undviker ATR72 helt. Detta miserabla flygplan.
Du “partners” starta själv ett flygbolag? minst tio miljoner i kapital, klara driften tre månader när allt är groundat, en miljon och + för AOC ansökan cash upfront, sen anställ teknisk chef, kontroll chef, VD etc betala lön från dag 1, flera hundra tusen per månad.
Vem tar en sån risk i dessa tider, DU!!!!
Väntar med iver på den goda nyheten när Du startar.
Jag skulle ta med Thunbolagen som delägare. Erik T. är den enda som drivit konstant lönsamt flygbolag i Sverige och nu TAM
Men kära lilla Gullan, jag förstår om du till varje pris vill servera ditt underbara kaffe och leende. Men hur är det med geografikunskaperna, Kalmar ligger ju nästan runt hörnet. Det kanske blir en omväg att åka via huvudstaden, men visst, allt för ditt kaffe.
När jag bor på Österlen flyger jag ju från Sturup så jag kanske missar ditt kaffe.
“I dagarna inleds förhandlingar med potentiella partners för att utföra flygningarna.”
Ok, så inget flygbolag alltså, förklädd resebyrå.
Roligt med lite nyheter. Hoppas de tar in en seriös leverantör som utför flygningarna.
Spännande, det behövs som komplement trafik till oss större operatörer, Bra matar trafik om man skall till Kalmar, Malmö, Kiruna och Luleå, då matar de in i våra trafiksystem.
Jättefin målning och jag kan tänka mig att det blir skånerost ombord, detta kul att följa.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten