Miljardförlust för SAS
Publicerad den 1 december 2022Kommentarer
Med all säkerhet kommmer de befintliga aktierna spädas u till minst 95%. Allts tappa 95% av ägandet i bolaget alternativt bli helt värdelösa när nya finansiärer lägger in pengar..
Konstigt uttryck!
“många destinationer har SAS dålig frekvens eller ingen alls”
Rekord i dålig frekvens har nog Ryanair en gång varannan / var tredje dag till ett fåtal platser i Sverige. Dessutom har de ingen alls trafik till väldigt många flygplatser i Sverige.
Venedig, Genève och Bangkok är dom jag kommer på, på rak arm
“många destinationer har SAS dålig frekvens eller ingen alls”
Har du något exempel?
Så är sanningen, det går inte att ha så höga admin kostnader att man knappt har råd med bränsle.
Men det har ingen ting att göra med att ledningen sitter på Frösundavik. Det hade varit samma sak om det hade varit en norsk ledning. Eller kanske värre, med tanke på ett norskt flygbolag som nästan drevs i konkurs av en ledning utan
” markkontakt ”
Hur många miljarder ska skattebetalarna fortsätta att pytsa in i detta förlustbolag? De som flyger från Landvetter har i vart fall extremt lite nytta av bolaget ifråga. Flyger till Arlanda, Kastrup och några semestermål. Resten av destinationerna sköter andra bolag utan att dia skattepengar.
Kommer någon i toppen bry sig snart innan det är för sent!!
Jag åker mycket å helst med SAS, men många destinationer har SAS dålig frekvens eller ingen alls, jag får en konspirations känsla av att någon eller några bara vill köra SAS bankrutt…
“SAS wants to highlight that there are no guarantees that SAS FORWARD will successfully be completed through the
Chapter 11 process. In the event that the expected burden sharing, debt conversions and new capital raise are not completed as planned, SAS will be unable to support its existing capital structure and current liquidity levels and it cannot be ruled out that SAS could become unable to meet its obligations over the longer term as they fall due.”
Källa: SAS Q4 Report
faktiskt har Anko gjort ett bra jobb hittills
bara det här med att organisera konkursskydd,
sen hanterat förhandlingarna med facken, bränslepriser leasingar etc
ett svårare VD jobb finns nog inte.
Det är starka intressen som vill ha SAS kvar som Danska staten, och Norrmännen verkar även vakna men ändå tufft jobb att ro allt i hamn för Anko
nettverkbolag går med milliardoverskudd.
Det gjör ikke det Stockholmsledede…..Bör dette finne ut hvilke ruter de kan tjene penger på i fremtiden, om noen, og fly de…..fremfor å kalle alle andre “russinplockare”. EU/EÖS har egne regler for forpliktende transport !
Underbart Gullan! Speciellt att ni låst energipriserna tycker jag är extra glädjande i ert totala elände =)
Det är bara siffror i ett Excel ark, vi har god boknings ingång, låst energipriserna, SAS fwd går enligt plan och kaffepriset säkrat. Väntar med spänning på årsrapporten för 2023 , den kommer att lyfta aktien högt!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten