Långlinjetrafiken till Asien krymper
Publicerad den 7 mars 2023Kommentarer
Grossmutter pratar bara skitprat. Jag flög själv linjenrna många gånger som aktiv kapten. ( Eller har jag drömt det?..) Till att börja med flög vi långa vägen rundt Ryssland, men dom sista åren fick vi flyga över Rysskand, den sydligs rutten enbart. Det kan vara bra att kolla lite fakta , eller hur? Rätt skall vara rätt som du säger.
Osl/Arn mulig i et periode også fra Hel til Dxb
Mest med B738, noen Max, hvorav en ble stucked i Iran, etter motorincident.
Norwegian flög upp till fyra gånger i veckan till Singapore mellan 29 september 2017 och 12 januari 2019.
Även om du inte var född då kan väll även du Googla?
Og britisk luftfart avtale.
Norwegian ville ikke betale russisk Levy på Transsibirske, ca 500 kr sete per tur. Uoffisielt skyddgebyr Aeroflot
Luftfartsavtal skrivs mellan länder och om Norwegian hade begärt att Norge skulle inleda förhandlingar med Ryssland om överflygningar och en förhandlig med Japan hade Norwegian fått denna rättighet. Det finns inga avtal mellan “Skandnavien” och Ryssland eller Japan. Gamla Norwegian var ett korthus.
Och ABC – Att Norwegian flög till Singapore är något som möjligtvis finns i dina drömmar.
Jodå, DY flög på Singapore och Dubai men det var från Gatwick, alltså inte de svenska flygplatserna. Härifrån gick bara Thailand, med lagom omväg söderut.
Jodå, DY flög på Singapore och Dubai men det var från Gatwick, alltså inte de svenska flygplatserna. Härifrån gick bara Thailand, med lagom omväg söderut.
Kineserna tar över även denna marknad, medan EU tittar på. Sorgligt, men inte oväntad flathet.
Asiatiska resenärer undviker det krigsdrabbade Europa då de anser sig vara säkrare hemma. Europeiska resenärer äcklas över semestrande ryssar i Thailand, Sri Lanka och på Maldiverna. Vi som har gångbara pass behöver inte semestra på dessa platser.
Och gamla Norwegian flög till både Dubai och Singapore, mig veterligt ligger de i Asien.
Nej, det var ju knappast någon idé eftersom bara en skandinavisk carrier, SAS, hade tillåtelse att flyga över Ryssland. Detta tack vare föråldrade regelverk som naturligtvis inte gällde det otal ryska flygbolag som flög över Skandinavien…
Luftslottet Norwegian ansökte aldrig om att få luftfartsrättigheter till Asien. Som så mycket annat pratade Björn Kjos om att vilja öppna linjer till Asien i framtiden men som ni alla vet gick Norwegian under, rekosntruerades och fick naturligtvis ta bort alla långlinjer långt innan de ens ansökte om rättigheter. rätt skall vara rätt.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten