Ryskt flyg går mot kollaps
Publicerad den 29 november 2023Kommentarer
Under Jeltsin tiden pågick Tjetjenien kriget som även Jeltsin intensifierade
satte in mer folk etc, detta fick Ryssland att gå i konkurs, från en fredag i slutet av 90 talet till en måndag tappade rubeln 90% börsen föll handlöst och fick stängas alla Ryssar blev panka över en helg.
Sovjetunionen gick i kk för just Afghanistan kriget. Nu Ukraina kriget! att man där inne inte lärt sig något av den egna historien? Imperialismen fungerar inte det visar historien.
Reservdelar och annat som inte smugglas in, tillverkas som kopior i såväl Ryssland som i andra ryssvänligt sinnade länder, typ Kina.
I detta avseende klarar sig nog landet väl och fortsätter utgöra toppskiktet bland ondskans länder!
Det gäller även den Ryska staten, den går mot totalkollaps. Reservfonderna är förbrukade, regionerna utblottade, hårt skuldsatta, så är även läget för den Ryska riksbanken, detta oavsett kortsiktigt ekonomiskt trixande.
Ingen varken Nordkorea Iran etc har kapacitet att rädda landet, när detta hände under Jeltsin tiden var det väst som räddade, men det kommer inte ske nu.
Det blir även slutet på Ukraina kriget.
Det är bara en tidsfråga till slutet.
Ryssland är ett tragiskt land, framförallt för invånarna där.
Dears militära satsningar suger musten ur allt i nationen, ingen utveckling, absolut inget renoveras underhålls, ett stort pågående förfall som bara förvärras med tiden, allt ser exakt lika ut nu som för 40 år sen, fast bara i ännu sämre skick. Hur kan man där producera nåt med kraven vi har här i väst? det är omöjligt.
er det ikke så at SSJ-100 har franskeproduserte motorer ?
Svårt med reservedeler og grounding av store deler av flåten.
Har liten tro på russisk produserte fly fremover….
På teknik- och reservdelssidan avseende alla de Boeing- och Airbus maskiner man har, behöver inte Ryssland vara oroliga.
Flygbolag från vänligt sinnade länder som Turkiet, Serbien, Kina mfl, bidrar med insmuggling eller underhåll på plats i ex.vis Istanbul.
För Superjet 100 har man inte producerat reservdelar i nån större omfattning
Den drabbades av snags/ teknik hela tiden när den flygs av ett Brusselbolag, gick inte ha flygplanstypen på reguljär tidtabell, de sonika fasade ut den.
Den Ryska luftfartsmyndigheten är dyslektisk ingen har helhetsbilden av flygsäkerhet och hur utöva tillsynen med inspektioner etc. Det förekommer ingen egenkontroll, och mycket mutor som undergräver allt
Där inne har det alltid varit många olyckor
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten