– Satsningen på Köpenhamn kommer att driva ekonomisk tillväxt i hela Skandinavien, säger SAS vd Anko van der Werff i en kommentar.
Förutom en direktlinje till Seattle på den amerikanska västkusten handlar det om destinationer i Europa: Krakow, Madrid, Budapest, Lyon, Valencia, Malta, Bukarest, Milano, Sevilla, Åbo, Billund, Kristiansand, Harstad/Narvik och Bodø.
Stockholm Arlanda har blivit av med alla SAS långdistanslinjer med undantag av Miami och New York, men SAS beskriver ändå Arlanda som ” en viktig inkörsport för europeiska och interkontinentala resor, med stöd av SAS nyligen annonserade partnerskap med Braathens Regional Airways AB (BRA) som kommer att optimera regionala flygtjänster”.
Det finns 4 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
Gh,
Skrivet av pf, 2024-09-23 09:40:26
Sverige (og Norge) eier ikke SAS mer.
Men det gjör danskene, så derfor öker CPH ! Så enkel er det.
|
|
Dåliga förbindelser i USA från Arlanda
Skrivet av Sven, 2024-09-20 19:38:16
Det är en absolut nödvändighet att SAS startar upp ytterligare en linje till USA från Arlanda om man inte vill tappa marknadsandelar. Deltas primära hub i New York är JFK och inte Newark. En linje till Atlanta eller någon annan Deltahub är nog ett måste för att inte tappa kunder i hela Mellansverige. Att köpa SAS för att jaga Eurobonuspoäng skall man inte förlita sig på.
|
|
ARN
Skrivet av SH, 2024-09-20 15:51:55
SAS må ha tappat alla långdistansrutter från ARN men SAS VD säger själv i en intervju i år att Arlanda ska få fler långdistansrutter och att redan en ny rutt kanske redan är på radarn, men Anko har själv sagt att även Arlanda ska växa mennatt CPH är huvudbasen, ge det bara lite tid och låt de fokusera på CPH först!
|
|
Sas tbx till 80 talet
Skrivet av Gh, 2024-09-20 09:19:05
Sas vill tbx till det gamla goda tiderna, där allt flyg skall utgå från Cph. Sverige har absolut inget att tjäna på detta
|
|