Början till slutet för Airbus
https://www.di.se/nyheter/flygjatten-skar-ned-3700-anstallda-far-ga/
svar
@Nisse Kan du verifiera din “expert” kunskaper, eller är vi färdiga med det?
Tvivlar starkt på att du har någon som helst kunskap om MAX.
Om så vore hade du förmodligen inte gjort ditt inlägg.
A320 ar 1980 talets aerodynamik. Mycket har hant sen dess. 737NG/MAX har en helt annan vinge an tidigare versioner, tex. Mycket effektivare for lagre bransleforbrukning.
Gör något själv!!
Jag har alldrig nämt något om inredning etc,
Jag vet vad Airbus 320 kan och vad den har för nivå på utrustning och vad B737 max har så färdigt med det.
Dessutom så är inte Airbus ett flygbolag utan en flygplans tillverkare.
Och jag har forfarande inte fått något förslag på vad som är modernare på B737?
Nått konkret förslag?
Mvh
Nisse
737NG och 737MAX har ingen part number commonality med tidigare versioner och ar i princip nykonstruktion, medan A320 harstammar fran 1980 talet, mer an 30 ar sedan.
komiskt. Nu när DY vs. SK striden verkar över så startar Boeing vs Airbus…
Airbus är flygbolaget som har komplex. Tur de har styrspaken så någon kan tycka det är ett annat flygplan! 🙂
Max har betydligt bättre FF än 320.
Om det nu är så att “kan dessa” maskiner, så är din fråga onödig.
Att påstå att det bara handlar om ny inredning och nya motorer, är också verklighetsfrånvänt.
Gå in på Boeings webbsida och kolla upp fakta, om vilka förändringar som är gjorda på MAX.
A320 börjar även den att bli till åren kommen.
Herr skattebetalare samt övriga tvivlare.
Kom med någon konstruktiv fakta som bevisar att Max är modernare än A320 System material funktion sammanfattat.?
Upp till bevis, att ett klistermärke eller en skruv är modernare utan övergripande, JAG VÄNTAR. och tro mig jag kan dessa maskiner, båda är bra maskiner fyller sitt syfte men tyvär så är den ena äldre i sin konstruktion och det är inget man kan göra något åt.
Vänligast
Nisse
Hej,
Väldigt verklighetsfrånvänt att påstå att Max är modernare än
A320 då kan man alldeles för lite om flygplan för att påstå detta
Hur står det till med räknekunskaperna. Med din matematik, så blir det ca 90 plan /månad.
Nu är det ju så, att det inte bara handlar om ny inredning och motorer.
Fast som Airbus fantast, är man väl inte uppdaterad på Boeings excellenta produkter.
Den Volvon hade sålt bra!
737 är en sminkad gris o det är pinsamt att en flygplanstillverkare år 2019 inte kommit längre. Tänk om Volvo sålt en gammal amazon ned ny inredning o nya motorer. Pinsamt
Tydligt ar att de som snackar ner 737 inte vet nagot om detta flygplan eller hur den har utvecklats under arens lopp. En A320 ar gammalmodig jmft med 737MAX.
Vilket pladder, Airbus har flera riktigt bra och moderna flygplan.
A320 neo familjen är klass ledande Boeing B737 Max är långt efter, och väldigt gammaldags.
A330-900 neo är ett bra och modernt flygplan.
A350 är ett nytt flygplan som lätt klarar att konkurera med båda B787 och B777
A380 är världens största flygplan, för pax, och världens mest populära flygplan, om man frågar passagererna. Tyvär finns inte längre någon marknad för stora quadjets.
Boeing verkar inte vilja utveckla någon ersättare för gamla renton traktorn, B737.
Detta kommer troligen att bli ett projekt för Embraer.
Dessutom har inte Boeing lyckats sälja B747I .
Lite kul att Hr Skattebetalare länkar till wiki som är den trovärdigaste källan. 🙂
Boeing’s aktiepris gick over $400 idag. 737 produktionen kommer att okas till 57 flygplan per manad, eller nastan 3 flygplan/arbetsdag. Den andra goda nyheten var att Boeing ska utveckla ett supersoniskt trafikflygplan. Airbus sjunger pa sista versen. De har inget att komma med.