Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

50 failed Airbus 220 motorer

Tråden startades av John

Air Baltic har tvingats ersätta 50 trasiga A220-motorer på bara två år!

Publicerad den 2019-10-21 12:58
Skriv ett svar
Antal svar: 25

svar

sv Gunnar
2019-11-16 13:09

Hur har man kunnat att missa att det är PW!

Gunnar
2019-11-15 20:26

Vem står bakom dess mislyckade motorer? GE?

Andreas
2019-11-11 06:55

Nej, SAS har den andra motorn man kan välja till A320neo. A220 har dock bara ett motorval.

Lennart
2019-11-10 12:22

Är det samma producent som som för SAS’ A320 neo?

Simon
2019-11-03 21:27

Bara problem ned neo engines. Dom gamla var bättre

DC-10 (den riktige)
2019-10-31 17:42

Lägg ner den här kindergarten diskussionen. Ni får dela på “struthatten”!

Trött
2019-10-31 17:40

Vad är det du vill säja? Att det är du som är struthattens fader?

Mvh

Tröttast
2019-10-31 13:54

Bäste ”Trött”,
Haha , nej den struthatten är allt din. Välförtjänt!
Hahaha 🙂

Trött
2019-10-30 19:35

Bästa Tröttast. Du får behålla struthatten.

Mvh.

Tröttast
2019-10-30 17:58

Bäste “Trött”,
– jovisst, denna tråd handlar om A220s motorer, dock handhas “fiasko” uteslutande i 737-Max trådarna.
– Struthatt?

Trött
2019-10-30 12:51

Denna tråd handlar om A220,s fiasko motorer, och inget annat.
Det finns trådar om MAX. Håll er till de. Tack!

Ubbe
2019-10-30 10:13

Lionair´s MD80 flygplan flög med mega mkt “inop” skyltar i varje fall.
Undertecknad åkte med i cokpit 2005-2006 ngt.
Scary mary resa…

LV
2019-10-29 19:28

Läs bif. länk.

Flygare
2019-10-29 18:31

@ NG, det där med okunnighet för stå för dig, VARFÖR tror du att skandal flygplanet B737 MAX fortfarande är ww grounded. Kan det vara för att nånting är fel?
Boeing har tillsvidare inte haft nåt bra svar på när man är klar med vad som tydligen är något mer omfattande än först meddelat
B737 Max är ett missfoster som akdrig borde ha sats i produktion.
Vad din är åsikt är om vem som är okunnig är helt ointressant, du har inte på något sätt försökt förklara vad du menar.
Och nej jag kommer inte att flyga med Lionair, inte nånsinn.
Lionair piloternas bristfälliga utbildning och kompetens är absolut en viktig delorsak till olyckan i Indonesien

BT FO
2019-10-29 14:41

Vilka restriktioner syftar du på? Ända vi fått är Max 94% N1 över FL290, vilket vi löser enkelt med A/T off i climb sen väl på Cruise är det fritt fram igen och bara hålla ett vakande öga på N1.

LV
2019-10-29 13:58

Med de senaste restriktionerna, från den kanadensiska luftfartsmyndigheten. Är det märkligt att man inte “groundar” A220. Motorerna verkar att vara helt opålitliga, efter alla motorhaverier.

https://www.flightglobal.com/news/articles/a220-operators-told-to-limit-engine-thrust-at-high-a-461843/

SuperG
2019-10-29 13:38

ett ”fiasko” föll bort i mitt svar. Budskapet var sålunda att kalkonmaskinen B737-Max ÄR ett Fiasko, bara så att det inte råder någon tvekan om innehållet i budskapet. 🙂

SuperG
2019-10-28 16:38

Bäste NG,
att INTE kalla kalkonmaskinen B737-MAX vore väl ett gigantiskt misstag. Med tanke på hur många liv denna feldesignade jordfräsen redan skördat så har den redan gått till historien som den största missen i mannaminne. Därtill kan vi lägga alla lögner och allt mörkande.

NG
2019-10-28 12:40

Att kalla MAX ett fiasko, visar bara på okunnighet. Hur många av er alla debattörer vill flyga med Lionair?

Flygare
2019-10-27 18:16

Jasså, och på vad bygger du då det påståendet?
A220 är absolut ingen fiasko, problemen med PW geared turbofan motorerna kommer att lösa sig, som problemen med RR trent 1000 motorerna också kommer att lösa sig. En fiasko är däremot skandal flygplanet B737 MAX.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500