50 failed Airbus 220 motorer
Air Baltic har tvingats ersätta 50 trasiga A220-motorer på bara två år!
svar
Hur har man kunnat att missa att det är PW!
Vem står bakom dess mislyckade motorer? GE?
Nej, SAS har den andra motorn man kan välja till A320neo. A220 har dock bara ett motorval.
Är det samma producent som som för SAS’ A320 neo?
Bara problem ned neo engines. Dom gamla var bättre
Lägg ner den här kindergarten diskussionen. Ni får dela på “struthatten”!
Vad är det du vill säja? Att det är du som är struthattens fader?
Mvh
Bäste ”Trött”,
Haha , nej den struthatten är allt din. Välförtjänt!
Hahaha 🙂
Bästa Tröttast. Du får behålla struthatten.
Mvh.
Bäste “Trött”,
– jovisst, denna tråd handlar om A220s motorer, dock handhas “fiasko” uteslutande i 737-Max trådarna.
– Struthatt?
Denna tråd handlar om A220,s fiasko motorer, och inget annat.
Det finns trådar om MAX. Håll er till de. Tack!
Lionair´s MD80 flygplan flög med mega mkt “inop” skyltar i varje fall.
Undertecknad åkte med i cokpit 2005-2006 ngt.
Scary mary resa…
Läs bif. länk.
@ NG, det där med okunnighet för stå för dig, VARFÖR tror du att skandal flygplanet B737 MAX fortfarande är ww grounded. Kan det vara för att nånting är fel?
Boeing har tillsvidare inte haft nåt bra svar på när man är klar med vad som tydligen är något mer omfattande än först meddelat
B737 Max är ett missfoster som akdrig borde ha sats i produktion.
Vad din är åsikt är om vem som är okunnig är helt ointressant, du har inte på något sätt försökt förklara vad du menar.
Och nej jag kommer inte att flyga med Lionair, inte nånsinn.
Lionair piloternas bristfälliga utbildning och kompetens är absolut en viktig delorsak till olyckan i Indonesien
Vilka restriktioner syftar du på? Ända vi fått är Max 94% N1 över FL290, vilket vi löser enkelt med A/T off i climb sen väl på Cruise är det fritt fram igen och bara hålla ett vakande öga på N1.
Med de senaste restriktionerna, från den kanadensiska luftfartsmyndigheten. Är det märkligt att man inte “groundar” A220. Motorerna verkar att vara helt opålitliga, efter alla motorhaverier.
ett ”fiasko” föll bort i mitt svar. Budskapet var sålunda att kalkonmaskinen B737-Max ÄR ett Fiasko, bara så att det inte råder någon tvekan om innehållet i budskapet. 🙂
Bäste NG,
att INTE kalla kalkonmaskinen B737-MAX vore väl ett gigantiskt misstag. Med tanke på hur många liv denna feldesignade jordfräsen redan skördat så har den redan gått till historien som den största missen i mannaminne. Därtill kan vi lägga alla lögner och allt mörkande.
Att kalla MAX ett fiasko, visar bara på okunnighet. Hur många av er alla debattörer vill flyga med Lionair?
Jasså, och på vad bygger du då det påståendet?
A220 är absolut ingen fiasko, problemen med PW geared turbofan motorerna kommer att lösa sig, som problemen med RR trent 1000 motorerna också kommer att lösa sig. En fiasko är däremot skandal flygplanet B737 MAX.